Brændt gummi på udstødning.
Fra : Lisbeth Bramming & P~

Dato : 05-06-01 19:14

Hej NG.

Vi har været så uheldige, at få brændt noget gummi fra en støvle fast på den
forkromede udstødning.

Vi har forsøgt at fjerne det forsigtigt, når udstødningen er varm. Det
lykkes ikke.
Et godt råd på en kold udstødning var, at påføre brun sæbe og ovenpå en gang
"Vita Wrap" og lad det sidde et døgn. Det lykkes ikke.

Skal man mon bruge en varmepistol eller hvad. Hjælp modtages gerne.

Med venlig hilsen

Lisbeth & Per.

Fra : Carsten Howard Steff~

Dato : 05-06-01 23:01

> Skal man mon bruge en varmepistol eller hvad.

1.Skrab det af med et barberblad eller en hobby kniv.
2. puds området af med autosol.
venlig hilsen
Carsten GSXR 7,5

Fra : Sand

Dato : 06-06-01 07:31

"Carsten Howard Steffensen" <kejser@image.dk> wrote in message
> 2. puds området af med autosol.
Det er effektivt at polere autosol'en væk med en polerskive til
boremaskinen, da man så får varmet skidtet op. - jeg taler af egen
erfaring

Mvh. Sand
"

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 06-06-01 14:55

Hvad med WD40? Det kan godt være at der er for meget gummi på til den slags,
men jeg kunne nemt få alle de dersens gummitingester fra bagdækket af
udstødningen med WD40. Det er muligt en støvle sidder bedre fast...

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 06-06-01 14:59

Lisbeth Bramming & Per Munch Sindesen <sindex@wanadoo.dk> skrev i en
> [...]
på den
> forkromede udstødning.
> Skal man mon bruge en varmepistol eller hvad. Hjælp modtages gerne.

Jeg har set ovnrens-spray på den varme udstødning brugt - Dog med
behersket
succes (= en anelse rester tilbage)!

--
Armand.

Fra : Klaus Madsen

Dato : 06-06-01 17:25

Jeg plejer at bruge acetone, det virker. HUSK udstødningerne skal være
kolde.

Mvh. Klaus
Den "Ultimative Virago side" www.virago-star.dk
Motorcykler kører bedst med gummiet nederst

Fra : RB

Dato : 12-06-01 14:59

Jeg mener, at både Cellulosefortynder og Acetone kan opløse gummi også uden
at angribe stålet. Prøv det evt på et harmløst sted før i går i krig på
udstødningen.

René B
TDM 850

"Lisbeth Bramming & Per Munch Sindesen" <sindex@wanadoo.dk> skrev i en