Skærme
Fijala 3554
800:1 vs 500:1
Fra : csm

Dato : 02-09-05 08:38

contrast 800:1 vs 500:1

Hvad er forskellen ? er det noget man kan se ?

Fra : Ulrik Løye

Dato : 29-11-05 15:14

On Fri, 2 Sep 2005 09:37:51 +0200, "csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote:

>contrast 800:1 vs 500:1
>
>Hvad er forskellen ?

Kontrastforholdet er forholdet mellem lysstyrken i det mørkeste
skærmen kan præstere og det lyseste den kan præstere. 500:1 betyder at
de lyseste den kan lave er 500 gange lysere end det mørkeste. Mere
kontrast er naturligvis bedre.

> er det noget man kan se ?

ja - men du kan sjældent helt regne med de værsier der oplyses... som
enhver anden brugtvognsforhandler oplyser producenterne at deres
skærme er bedre end de reelt er; så gør dig selv den tjeneste at gå
ned i en butik og få syn for sagen inden du bestiller en skærm.

/u

Fra : csm

Dato : 30-11-05 08:58

"Ulrik Løye" <ulrik@loye.net> wrote in message

> [...]
> skærme er bedre end de reelt er; så gør dig selv den tjeneste at gå
> ned i en butik og få syn for sagen inden du bestiller en skærm.

Det er en dell skærm - og mig bekendt har de ingen butikker ud over den på
nettet.

Fra : Ulrik Løye

Dato : 30-11-05 09:42

On Wed, 30 Nov 2005 08:58:22 +0100, "csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote:

>"Ulrik Løye" <ulrik@loye.net> wrote in message

>Det er en dell skærm - og mig bekendt har de ingen butikker ud over den på
>nettet.

I så fald må du nøjes med at læse reviews og tests;

http://www.anandtech.com/displays/
http://graphics.tomshardware.com/index.html
http://www.xbitlabs.com/articles/other/

/u