MCAfee brugermanual? hvad betyder..
Fra : michael

Dato : 02-09-05 07:22

Hej nu har jeg brugt MCAfee længe men er til stadighed irreteret over at den
tilsyneladende ikke kan holde virus ud som jeg får når jeg besøger nogle
internetsider. Jeg plejer at trykke "STOP" når mcafee popper op med en
advarsel om at der er virus men det hjælper ikke, grr. Det er også ret
irreterende at man ikke lige ummidelbart ved hvad man skal trykke af de 5
muligheder man har eftersom de jo har samme mening vedrørende at slippe af
med en virus:

Stop
Clean
Quarantine
Exclude

ikke særligt brugervenligt. Jeg har ledt på internettet men kan ikke finde
noget om det. Men kender nogen en lille nem brugermanual eller tutorial?

På forhånd tak

Vh. Michael

Fra : michael

Dato : 02-09-05 07:34

læste lige manualen som følger med. det bliver man ikke meget klogere af.
faktisk kunne det godt se ud til at hvis jeg trykker "stop" så betyder det
at den stopper scanningen og ikke virusen som jeg troede??? LOL hvis det er
rigtigt så temmelig komisk og må være et problem for mange worldwide, hmm.

Fra : Jacob

Dato : 02-09-05 10:58

"michael" <nospam@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> at den stopper scanningen og ikke virusen som jeg troede??? LOL hvis det
> er rigtigt så temmelig komisk og må være et problem for mange worldwide,

trykker du stop, burde mcafee forhindre at eksekveringen fortsætter, den
"fryser" altså.

clean, så forsøger mcafee at rense den inficerede fil, så du stadig kan
bruge den bagefter.

delete, forsøger at slette filen.

quarantine sætter filen i karantæne, dvs. flytter filen over i et bibliotek
for senere at undersøge hvad det er for en fil f.eks.

exclude betyder at du manuelt kan ignorere advarslen og køre filen på trods
af at den indeholder virus.

Ovennævnte har jeg ikke læst mig til men er hvad jeg finder mest logisk.