Gode færdige Fond'er?
Fra : Niels

Dato : 01-09-05 16:55

Hej gruppe,

Nogen der kan sige mig, om det er muligt at købe gode fond'er til
eksempelvis rødvinssaucer eller lign. i supermarkederne. Jeg kender godt de
små flasker fra Touch 'n taste (eller hvad de nu hedder), men jeg synes nu
der er en eller anden ubehagelig bismag ved dem, især hvis man meget af det.

Det der med at koge ben det må blive en anden gang...!

på forhånd tak!

Niels

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 01-09-05 17:48

Niels <NielsM@mail.dk> skrev:
> [...]
>hvad de nu hedder), men jeg synes nu
>der er en eller anden ubehagelig
>bismag ved dem, især hvis man meget af det.

Prøv Knorr, findes alle steder undtaget Føtex-Bilka. Desuden laver
Knorr en rigtig god rødvinssauce, flydende, som du bare kan smage
til med stegesky og lidt ekstra rødvin, hvis du synes.
thomas pb

Fra : Padre

Dato : 01-09-05 19:57

> Prøv Knorr, findes alle steder undtaget Føtex-Bilka. Desuden laver
> Knorr en rigtig god rødvinssauce, flydende, som du bare kan smage
> til med stegesky og lidt ekstra rødvin, hvis du synes.

Det er mange år siden, jeg har brugt Knorr. Jeg opdagede Oscar, og som
usaianerne siger, I never looked back. Efter min mening er Oscar langt bedre
end Knorr. Men prøv dem begge og døm selv - det er ikke ligefrem den dyreste
vare i verden.

Padre

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 02-09-05 18:59

Padre <spirito_santo@yahoo.com> skrev:

> [...]
>Knorr. Jeg opdagede Oscar, og som
>usaianerne siger, I never looked
>back. Efter min mening er Oscar langt bedre

Tja, bouillon i "pasta" form virker nok også finere end terninger.
thomas pb

Fra : Max

Dato : 02-09-05 22:06

Hej Niels

> Nogen der kan sige mig, om det er muligt at købe gode fond'er til
> eksempelvis rødvinssaucer eller lign. i supermarkederne. Jeg kender godt
de

I Kvickly kan du få to forskellige fond's i små plastposer, de ligger på
køl.

Mvh Max