[TB] Adressebogen er tom - og alligevel ik~
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 01-09-05 09:23

Hej.

Når jeg er inde i TB kan jeg kun se en enkelt adresse i min adressebog,
og der burde være en hel masse.

Hvis jeg til gengæld åbner "abook.mab" fra min profil-mappe med en
teksteditor, så ser det ud til, at alle mine adresser er der (der står
en masse mailadresser ikke så langt nede i filen, men de er "pakket ind"
i en masse markup, så de er ikke sådan at kopiere...).

Problemet er altså, at adresserne tilsyneladende ligger trygt og godt i
abook.mab, men de bliver altså bare ikke vist i TB. Filen fylder 35KB,
og det burde da i hvert fald signalere at der er mere end den ene
adresse TB viser.

Er der eventuelt en måde at konvertere abook.mab til f.eks. en
kommasepareret liste med alle adresserne, for så kan den vel importeres
til TB? Eller er der en anden måde at få TB til at "se" adresserne i filen?

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 02-09-05 10:11

On 01-09-2005 10:23 Mikkel Z. Herold wrote:
> Er der eventuelt en måde at konvertere abook.mab til f.eks. en
> kommasepareret liste med alle adresserne, for så kan den vel importeres
> til TB? Eller er der en anden måde at få TB til at "se" adresserne i filen?

Problemet er løst - på mærkelig vis:

Jeg kopierede "abook.mab" ind i profilmappen på en anden
TB-installation, og denne installation havde ingen problemer med at læse
alle adresserne!

Herefter var det bare at eksportere adresserne til ldif-format og så
importere dem i den gamle TB igen.

Mystisk at den ene TB ikke kunne læse adressefilen, men den anden kunne!

Mikkel