Dykning v. Røsnæs rev
Fra : HKN

Dato : 01-09-05 09:00

Hej,

Jeg har hørt at det skulle være et fint dyk ved Røsnæs - er der nogen
herinde, som kan supplere - også gerne med kørselsbeskrivelse.

Mvh
Henrik

It has removed 3 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Søren Arnvig

Dato : 01-09-05 16:08

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Jeg har hørt at det skulle være et fint dyk ved Røsnæs - er der
> nogen
> herinde, som kan supplere - også gerne med kørselsbeskrivelse.

Hvis du kører ud mod spidsen, kommer du på et tidspunkt til
en grusvej, som kan følges ud til en stor parkeringsplads lige
før skoven. Her kan man komme i på begge sider af Røsnæs
og man kan søsætte en gummibåd på sydsiden.

Området er præget af sandbund med sten i alle størrelser
fra grus til "boulders". Der er som regel masser af liv, fladfisk
muslinger e.t.c.

Hvis man har en lidt større båd, kan man søsætte i Røsnæshavn
som har et ganske glimrende slæbested. Sejl ud til revet,
som strækker sig fra spidsen af Røsnæs ud mod Røsnæs Puller.
Det er et superdyk at sejle opstrøms og så tage turen hen over revet
i 2-3 knob strøm. Husk overfladebøje, for man kommer langt
på ingen tid.

Nord for revet bliver det op til +20 m dybt, så pas på med bare, at
følge bunden, hvis strømmen er nordgående. For den lidt mere
erfarne dykker kan de være ganske spøjst at svømme rundt i
det område, p.g.a. de mange vekslende strømme, der kan være
i forskellige dybder.

Som andet dyk kan man tage området nord for havnen, hvor man
finder 8-10 m, igen med masser af liv.

Søren Arnvig

Fra : Torben

Dato : 06-09-05 14:15

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i forskellige dybder.
>
> Som andet dyk kan man tage området nord for havnen, hvor man

Skal man ud til fyret, forbi indkørsel forbudt skiltet ?? Fra den store
parkeringsplads er der en meget lang trappe ned på nordsiden, der kan man
ikke få en gummibåd ned...
Mvh. Torben