OE synkronisering
Fra : Henrik Voss

Dato : 05-06-01 19:24

Jeg har en PowerBook G3 som jeg altid har med mig i tasken.

Jeg har også en PowerMac som står permanent derhjemme.

Når jeg er afsted så bruger jeg PowerBook, men når jeg er derhjemme så
stiller jeg Powerbook for det meste i hjørnet og bruger PowerMac. Begge
Mac's kører med OE 5.02. Den opretter på roden af startdisken en Micorsoft
User data mappe. Den er på begge maskiner. Når jeg er afsted, checker jeg og
modtager mine mails, med PowerBook. Derhjemme bruger jeg PowrMac med ADSL og
den står hele tiden og lytter efter mail.

Nu vil jeg gerne synkronisere disse to maskiners mail mapper så de er ens.
Uden at "forwarde" alle mails fra den ene til den anden.

Hvordan gør jeg det?

Mvh

Henrik

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 05-06-01 20:30

Henrik Voss <henrikvoss@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Nu vil jeg gerne synkronisere disse to maskiners mail mapper så de er ens.
> Uden at "forwarde" alle mails fra den ene til den anden.

Det du skal gøre er at kopiere Microsoft User Data mappen i mappen
Documents fra PowerMac til PowerBook og så kan du slippe for at kopiere
tilbage til PowerMac når du kommer hjem ved at indstille
Tools-->Accounts vælg de enkelte konti vælg Options-->Leave a copy of
each message on the server.
--
Jesper Oersted. My mailaccount is spamfiltered by ORBS.
http://www.orbs.org.

Fra : Henrik Voss

Dato : 05-06-01 20:39

In article <1eujst3.14z4mhc1b5jl6oN%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (=?ISO-8859-1?Q?Jesper_=D8rsted?=) wrote:

> [...]
> tilbage til PowerMac når du kommer hjem ved at indstille
> Tools-->Accounts vælg de enkelte konti vælg Options-->Leave a copy of

Betyder det ikke at der ligger en kopi af samtlige mails tilbage på
mailserveren? Hvad nu hvis der er et bilag på 6mb? Bliver den mail konto
så ikke temmelig hurtigt fyldt op?

Henrik

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 05-06-01 22:39

> [...]

> Betyder det ikke at der ligger en kopi af samtlige mails tilbage på
> mailserveren? Hvad nu hvis der er et bilag på 6mb? Bliver den mail konto

Det er klart at hvis man modtager mails med store attachments, så bliver
kontoen hurtigt fyldt op, men man kan dog vælge at slette enkeltmails
efterfølgende, således at der ikke ligger store mails på serveren. I
listen over modtagne mails vil der være konvelutsymoler af de mails der
ligger på serveren, hvis man klikker på et sådan symbol kan man vælge
"Delete message from server at next connection", de enkeltmails man så
sletter kan man kopiere ved at trække ud på skrivebordet, der vil de
blive gemt med attachements, så vælger man på den anden macs OE
File-->Import... Og i dialogvinduet vælger du nu Import Mail from text
file.

Fra : Steen Villumsen

Dato : 07-06-01 05:03

> [...]

> Betyder det ikke at der ligger en kopi af samtlige mails tilbage på
> mailserveren? Hvad nu hvis der er et bilag på 6mb? Bliver den mail konto

Du har ret i at din konto hurtigt bliver 'fed' - men dette klares nemt,
ved at sætte OE til at slette mails på serveren, når de når en vis
alder. Sæt f.eks. OE til at slette mails der er ældre end 5 dage på
serveren - på den måde kan du holde MB'ene nede på serveren.

Med hensyn til at synkronisere ved at flytte "Microsoft User
Data"-mappen, så skal du lige huske at tænke på at du på den måde ikke
får synkroniseret dine sendte mails. Jeg synes det er dejligt at have en
historik over hvilke mails jeg har sendt til hvem - og den vil du mangle
hvis du svarer på mails fra din powerbook, og senere erstatter
"Microsoft User Data"-mappen med den fra din PowerMac.

/Steen