Skærme
Fijala 3554
Erfaringer med LG L1930B
Fra : Nyhedskigger

Dato : 31-08-05 14:53

Hej gruppe

Min 19" Sony døde med et smæk så nu kommer der (endelig en flad på
bordet.

Jeg bruger meget tid på billedbehandling. - 1. prioritet
Samt tekstbehandling (læser en del tekst på skærmen). - 2. printet. (Aldrig
spil)
Jeg har forstået at det vil være bedst med et s-ips panel og DVI input-
rigtigt?

Jeg har prøvet at skyde mig ind på LG L1930B som et godt valg. Kender nogen
den? På EDB-priser er der ingen brugererfaringer, men halvdårlige oplevelser
med 1910B. Burde det afskrække én fra den anden (1930B)?

(Hvad er egentlig forskellen på de to - jeg kigger måske ikke ordentlig
efter?)

Er der andre alternativer jeg burde kigge på i samme prisleje?

På forhånd tak, og med venlig hilsen
Kjeld

Fra : mg

Dato : 31-08-05 15:28

Har haft en 1930B sendte den tilbage,
var ikke tilfreds med den, virkede pixeleret og ikke alt for klar tekst

Købte istedet en Eizo 768 med PVA panel
en væsentlig bedre skærm,
dog ikke den bedste til spil
overvej evt samsung 193 har også det gode PVA panel den er noget billigere
end Eizo

MVH

Fra : Nyhedskigger

Dato : 31-08-05 15:43

"mg" <msg@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en væsentlig bedre skærm,
> dog ikke den bedste til spil
> overvej evt samsung 193 har også det gode PVA panel den er noget

Okay - tak for input, gi'r noget at tænke over!

Med venlig hilsen
Kjeld

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 31-08-05 21:38

"Nyhedskigger" <kks@volapyg.dk> wrote:

> [...]
>efter?)
>
>Er der andre alternativer jeg burde kigge på i samme prisleje?

Jeg købte L1930B for 4 måneder siden og har ikke fortrudt det.

Ingen pixel- eller subpixelfejl og viser en pæn gråkile i 5% spring.

Mon ikke den største forskel mellem L1910B og L1930B er fodens opbygning, der er
S-IPS panel og VGA + DVI tilslutning i begge skærme.

Og L1930B skærmens fod står meget solidt og er næsten køn...

Jeg har stort set kun haft skærmen på et analog signal - mangler lige en driver
eller et andet operativsystem for at få mit nye skærmkort op over std. VGA
opløsning i 16 farver

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 01-09-05 05:40

Hejsa

Jeg har også haft denne skærm i et par måneder, og jeg kan kun anbefale den
Tekst står dejligt på den, og spil kører somend også uden problemer.
Jeg bruger DVI indgangen, hvor jeg syntes billedet står bedre end på den
analoge indgang.

MVH
Lasse Kjærsgaard