/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Tele2 stinker!!!
Fra : Filip


Dato : 30-08-05 22:14

Hej NG

Jeg er meget træt af Tele2 erhverv. Vi har i huset en central som giver
mulighed for 10 direkte numre, via ISDN, og ville gerne for år siden skifte
fra TDC til Tele2 for at få lidt lavere priser. Inden jeg skiftede, spurgte
jeg om det var muligt at få regninger på alle numrene med udspecificeret
numre. "Det var muligt"!
Imidlertid har jeg kun haft problemer. Vi får kun en regning med alle numre
der er ringet til, og det betyder at vi 10 som deler telefoncentralen ikke
kan afregne med hinanden. Problemet er at vi har fået sat en central op af
TDC i sin tid, og den har TDC nu overdraget til os uden at vi vidste at vi
for fremtiden stod for driften af den. Tele2 påstår nu at vi selv skal
"læse" alle opkaldene ud fra vores telefoncentral i huset. Tele2 kan kun se
at vi ringer fra et nummer og ikke at vi faktisk ringer fra 10 numre ud af
huset. Så nu står vi med en central som vi ikke har brugsanvisning til, og
vi ved ikke om vi i fremtiden bare skal dele telefonregningen i 10 og så
betale for det. Tele2 kan ikke garantere noget.

Hvilke alternativer skal jeg fortsætte med: Skal jeg fortsætte med at kime
Tele2 ned og håbe på at vi får lavet regningerne som vi vil have dem? Eller
jeg kunne vælge at skifte tilbage til TDC og håbe på at de vil overtage
styrringen af centralen. Eller jeg kunne vælge at gå ud og købe en central
(måske 5000kr) som jeg kan aflæse og så skrotte den 20.000 kr sag af en
central som vi allerede har i huset? Er der nogen der har et bud på om det
er muligt at sælge sådan noget stads?

Hilsen Filip



 
 
Thomas Jensen (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 31-08-05 08:54

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:y_3Re.328$yP3.103@news.get2net.dk...
> Imidlertid har jeg kun haft problemer. Vi får kun en regning med alle
> numre der er ringet til, og det betyder at vi 10 som deler
> telefoncentralen ikke kan afregne med hinanden. Problemet er at vi har
> fået sat en central op af TDC i sin tid, og den har TDC nu overdraget til
> os uden at vi vidste at vi for fremtiden stod for driften af den. Tele2
> påstår nu at vi selv skal "læse" alle opkaldene ud fra vores
> telefoncentral i huset. Tele2 kan kun se at vi ringer fra et nummer og
> ikke at vi faktisk ringer fra 10 numre ud af huset.

Hvis det er rigtigt er der jo ikke noget at komme efter, hvis centralen
intet nummer sender, eller sender det samme nummer uanset hvem der ringer
kan de jo ikke splitte regningen op pr. nummer.
Prøv selv og teste med en mobiltelefon, ring fra de forskellige telefoner og
se hvad der vises.

I øvrigt er der da ikke noget at spare ved at flytte abonnementet til Tele2?
Sidst vi undersægte det tog TDC, Tele2 og TDC samme abonnement på ISDN
linier.
Der er givet en del at spare på samtalerne, men så kan I jo bare få anlægget
programmeret til at vælge en given operatør via forvalgskode.

Hvad er det for et anlæg? måske er der nogen der ligger inde med en manual
eller software.

Mvh
TKJ



Filip (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Filip


Dato : 31-08-05 13:38

> Hvis det er rigtigt er der jo ikke noget at komme efter, hvis centralen
> intet nummer sender, eller sender det samme nummer uanset hvem der ringer
> kan de jo ikke splitte regningen op pr. nummer.
> Prøv selv og teste med en mobiltelefon, ring fra de forskellige telefoner
> og se hvad der vises.

Den sender alle numre så jeg kan se hvem der ringer ud fra huset, hvis vi
ringer til en mobiltel


> Hvad er det for et anlæg? måske er der nogen der ligger inde med en
> manual eller software.

Det er en GDK 16 og der står LK i hjørnet (måske fabrikanten)

Jeg spekulerede på om det måske var en mulighed at skifte til IPtelefoni. Er
der nogen der ved om vi kan lave samme nummer altså med 2 linjer ud af
huset, og 10 direkte numre? (med direkte nummer mener jeg et 8 ciffret tal
uden at skulle trykke flere cifre) Og kan man få hver sin regning ved
IPtel???

Filip



Thomas Jensen (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 31-08-05 14:01

"Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:owhRe.43$%w1.30@news.get2net.dk...
>
> Den sender alle numre så jeg kan se hvem der ringer ud fra huset, hvis vi
> ringer til en mobiltel
>

Så kan de selvfølgelig også det det hos Tele2.
Så syntes jeg bare du skal tage et alvorsord med Tele2 - ring evt. til
erhvervs afd., de har nok bedre styr på det.

> Det er en GDK 16 og der står LK i hjørnet (måske fabrikanten)

OK, fakrikanten er LG (Lucky Group/Lucky Goldstar). Kender desværre ikke
anlægget

> Jeg spekulerede på om det måske var en mulighed at skifte til IPtelefoni.
> Er der nogen der ved om vi kan lave samme nummer altså med 2 linjer ud af
> huset, og 10 direkte numre? (med direkte nummer mener jeg et 8 ciffret tal
> uden at skulle trykke flere cifre) Og kan man få hver sin regning ved
> IPtel???

Det kan I sagtens, I kan få en "hostet service" der normalt udbydes til
erhvervskunder, men det vil nok være billigere I opretter hver jeres aftale
hos f.eks. Jubii GoIP.
Så skal I bare have en ordentlig internet forbindelse, en router der
understøtter Qos og en IP telefon til hver, de fåes fra 350,-
(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=146498)

Mvh
TKJ



Kenneth K (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Kenneth K


Dato : 31-08-05 17:20

Helt enig, selvfølelig kan de det, men tro mig de vil ikke!

Det kan jeg bekræfte fra højeste sted i erhversafdelingen (som i øvrigt
er outsoucede)

--

/Kenneth K

"Thomas Jensen" <tkj0805@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4315aa27$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Filip" <annonym@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:owhRe.43$%w1.30@news.get2net.dk...
>>
>> Den sender alle numre så jeg kan se hvem der ringer ud fra huset, hvis vi
>> ringer til en mobiltel
>>
>
> Så kan de selvfølgelig også det det hos Tele2.
> Så syntes jeg bare du skal tage et alvorsord med Tele2 - ring evt. til
> erhvervs afd., de har nok bedre styr på det.



Thomas Jensen (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 31-08-05 17:46

"Kenneth K" <kenneth.k@mailslet.dk> skrev i en meddelelse
news:4315d8c9$0$18643$14726298@news.sunsite.dk...
> Helt enig, selvfølelig kan de det, men tro mig de vil ikke!
>
> Det kan jeg bekræfte fra højeste sted i erhversafdelingen (som i
> øvrigt er outsoucede)

Hvor tåbeligt - men så er det da bare at flytte abonnementet (som der jo
ikke er nogen besparelse på) tilbage til TDC, så kan de jo hver især oprette
sig med forvalgskode ved Tele2 eller andetsteds, og få hver sin regning.

Problemet er bare at få dem lagt ind i PBX'en uden en manual...
Derfor - køb aldrig et telefonanlæg IT afd. ikke selv kan administrere - det
er for dyrt og besværligt.

Mvh
TKJ



Filip (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Filip


Dato : 31-08-05 20:45

> Hvor tåbeligt - men så er det da bare at flytte abonnementet (som der jo
> ikke er nogen besparelse på) tilbage til TDC, så kan de jo hver især
> oprette sig med forvalgskode ved Tele2 eller andetsteds, og få hver sin
> regning.

Ja jeg tror det bliver løsningen at skifte til TDC igen nu har jeg
bøvlet med Tele2 til ingen nytte

> Problemet er bare at få dem lagt ind i PBX'en uden en manual...
> Derfor - køb aldrig et telefonanlæg IT afd. ikke selv kan administrere -
> det er for dyrt og besværligt.

Tak for rådet. Anlæget blev desværre købt for 4 år siden og dengang havde
jeg ikke noget med det at gøre så det blev TDC´s pakkeløsning, som godtnok
var administreret fra TDC så vi ikke selv skulle stå for det, men det gav
mange problemer med at omstille og modtage de rigtige opkald på
dertilhørende telefoner.

Filip



Filip (31-08-2005)
Kommentar
Fra : Filip


Dato : 31-08-05 20:40

> Så kan de selvfølgelig også det det hos Tele2.
> Så syntes jeg bare du skal tage et alvorsord med Tele2 - ring evt. til
> erhvervs afd., de har nok bedre styr på det.

Det er faktisk hvad jeg gjorde for tre uger siden, men fik aldrig noget svar
tilbage. Jeg skrev endda at jeg ville skifte selskab, hvis de ikke snart fik
fingeren ud...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408918
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste