støbejernsplan / fræseplan / T-sporsplan, ~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-08-05 21:24

Hej, ja I mangel af bedre bruger jeg denne NG.
Her sidder sikkert også nogle kloge hoveder, og små fuskere..

Jeg er ved at projektere et krydsbord, til en søjleboremaskine. Måske ender
jeg med at bygge en fræser med en ISO 40 eller ISO 50 konus..
spindler og vanger er på plads, men jeg kan ikke finde et egnet plan.
Det nærmeste jeg kommer er aluminiums planer fra Bosch Rexroth, men de kan
ikke umiddelbart erhverves bredere end ca. 200 mm.
Og jeg har en ide om at jeg skal bruge et plan på ca. 500 x 500 mm. Samt at
det gerne må være støbejern, eller stål.

Er der andre alternativer, end at erhverve en 20 - 30 mm stålplade, og selv
fræse T-spor?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Max

Dato : 30-08-05 22:03

Hej Michael

> Er der andre alternativer, end at erhverve en 20 - 30 mm stålplade, og
selv
> fræse T-spor?

Jeg tror du skal ud og kikke på brugt markedet, der findes firmaer der
sælger brugte værktøjsmaskiner hvor du kan være heldig og købe noget
du kan bruge til dit projekt. Jeg er næsten sikker på at prisen på et nyt
plan er noget du ikke har lyst til at betale.

Et sted at starte.

http://www.dansam.dk/

Mvh Max

Fra : Petersen_Michael

Dato : 31-08-05 20:06

In news:4314c8ac$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> Typed:

Hej Max.

> [...]
> du kan bruge til dit projekt. Jeg er næsten sikker på at prisen på et
> nyt plan er noget du ikke har lyst til at betale.

Det tror jeg nu godt jeg vil, jeg har en ide om at det kan erhverves for
under 2K

Hvis ellers jeg kan finde en pusher..

Fra : Max

Dato : 31-08-05 20:20

Hej Michael

> Det tror jeg nu godt jeg vil, jeg har en ide om at det kan erhverves for
> under 2K

Uha, jeg har en ide om at 2k ikke rækker langt i den branche. Det er
efterhånden en del år siden jeg byggede maskiner og jeg spekulere
som en gal på et navn så man kan finde en leverandør, men kan ikke
komme på noget.

Mvh Max

Fra : Petersen_Michael

Dato : 01-09-05 17:44

In news:431601f7$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]

> efterhånden en del år siden jeg byggede maskiner og jeg spekulere
> som en gal på et navn så man kan finde en leverandør, men kan ikke

Taget i betragtning at man kan købe komplette krydsborde (plan, spindler,
vanger, håndhjul) fuldt monteret, dog mindre dimensioner, end jeg er på
udkig efter til under 2K, har jeg en philosophi om at det skal kunne lade
sig gøre.

Jeg starter med at ringe til Bosch Rexroth i morgen, og høre hvilke optioner
de kan tilbyde.

Ellers ender det nok med at jeg bygger et plan "from scratch"