Hvilken Yamaha?
Fra : Vibeke og Finn Thoma~

Dato : 30-08-05 20:22

Jeg er stødt på en lille yamaha på min ferie til frankrig.
Den er lidt i stil med en Honda Dax, det er dog en 30 km knallet, men jeg
fik ikke set, hvad modellen hedder. - Er der nogen som kender modellen ud
fra denne lidt tynde beskrivelse, så vil jeg gerne vide det, da jeg er
interesseret i at købe en sådan.
Hilsen Romulus

Fra : Mythos

Dato : 30-08-05 21:16

"Vibeke og Finn Thomassen" <slotoe@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fik ikke set, hvad modellen hedder. - Er der nogen som kender modellen ud
> fra denne lidt tynde beskrivelse, så vil jeg gerne vide det, da jeg er

Så er det bare om den kan købes i Danmark, eller om du kan få lov til at
køre på den her.

Mythos

Fra : René Løweneck

Dato : 31-08-05 12:22

Hej Romulus !

> [...]

> fik ikke set, hvad modellen hedder. - Er der nogen som kender modellen ud
> fra denne lidt tynde beskrivelse, så vil jeg gerne vide det, da jeg er

Den hedder Dax/Monkey. Her kan du købe en:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40930279&AnnonceNr=13&TotalAnnAntal=86

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 31-08-05 12:42

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Romulus !
> Den hedder Dax/Monkey. Her kan du købe en:
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=40930279&AnnonceNr=13&TotalAnnAntal=86

Det er jo netop ikke en Honda men en Yamaha Romulus snakker om

Fra : tronddk

Dato : 03-09-05 20:24

"Vibeke og Finn Thomassen" skrev d. 30-08-05 20:22 dette indlæg :
> [...]
ud
> fra denne lidt tynde beskrivelse, så vil jeg gerne vide det, da jeg er

Sachs MadAss kan jo være du har kikket forkert på mærket
(http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16851)

http://www.kandu.dk/

Fra : Egebo

Dato : 09-10-05 15:21

> [...]

> fik ikke set, hvad modellen hedder. - Er der nogen som kender modellen ud
> fra denne lidt tynde beskrivelse, så vil jeg gerne vide det, da jeg er

Må være en Yamaha Chappy du har set. Dem drøner de rundt på i mange af de
sydlige lande.

Billede:
http://www2.tba.t-com.ne.jp/valueclub/chappyG2.jpg

Motoren på sådan en har træk både fra Yamaha Fs1, og Yamaha DT/RD-50.
Chappy'en er med vandret liggende cylinder, mangen til Fs1, (Passer også
over) men har indsugning i cylinderen mangen til DT-50 og RD-50.
Så vidt jeg huske har er chappy'en udstyret med en 4 trins gearkasse.