Skærme
Fijala 3554
Dell 2405FPW. Problem med computerspil.
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 30-08-05 20:04

Jeg har nu haft denne skærm i en uges tid, men det er stadig ikke lykkedes
for mig at komme til at spille spil. Hver gang jeg går ind i et spil går
skærmen helt amok med masser af striber, flimmer og blinkende halløj.

Både driver til skærmen og til mit grafikkort (Sapphire Radeon 9800 Pro
Atlantis Ultimate Edition) er de nyeste der er tilgængelige.

Hvordan kan jeg løse dette problem?

På forhånd tak.

Mvh
Morten

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-08-05 21:20

Morten Munk-Jensen skrev:

> Jeg har nu haft denne skærm i en uges tid, men det er stadig
> ikke lykkedes for mig at komme til at spille spil. Hver gang
> jeg går ind i et spil går skærmen helt amok med masser af
> striber, flimmer og blinkende halløj.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem, men hvad synes
du ellers om skæmen? Hvis du f.eks. har en ensfarvet baggrundsfarve,
er der så synlig farvevariation ud imod hjørnerne, eller er farven
rimelig jævn over hele skærmarealet?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 30-08-05 21:38

> [...]
> du ellers om skæmen? Hvis du f.eks. har en ensfarvet baggrundsfarve,
> er der så synlig farvevariation ud imod hjørnerne, eller er farven

Jeg synes at farverne er gode, men jeg er træt af at skærmen hyler! Jeg har
fået den byttet en gang - den første havde en alvorlig pixelfejl + hyle
tone - den jag har nu har ingen pixelfejl, men den hyler også når den har
været tændt i noget tid og er blevet "varm", ellers er jeg naturligvis træt
af at jeg ikke kan spille spil, det var faktisk det jeg havde glædet mig
mest til, da jeg havde forventet at det ville være en stor oplevelse på
denne skærm.

Mvh
Morten

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 31-08-05 17:39

Morten Munk-Jensen skrev:

> Jeg synes at farverne er gode, men jeg er træt af at skærmen
> hyler!

Ja, det må da være irriterende!

> [...]
> pixelfejl + hyle tone - den jag har nu har ingen pixelfejl, men
> den hyler også når den har været tændt i noget tid og er blevet

Det lyder ikke specielt lovende, synes jeg. Jeg gik ellers med
overvejelser om at købe sådan en skærm. Øv.

> ellers er jeg naturligvis træt af at jeg ikke kan spille spil,
> det var faktisk det jeg havde glædet mig mest til, da jeg havde
> forventet at det ville være en stor oplevelse på denne skærm.

Har du prøvet at slå funktionen 'Reduce DVI frequency on high-
resolution displays' til i ATI-driveren?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 17:49

Thomas G. Madsen wrote:

> Har du prøvet at slå funktionen 'Reduce DVI frequency on high-
> resolution displays' til i ATI-driveren?

Det er standard i den nuværende driverudgave.

Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 31-08-05 19:36

Hans skrev:

> Det er standard i den nuværende driverudgave.

Aha! Det opklarede lige min undren, for jeg har ikke selv koblet den
funktion til i de sidste par driver-versioner, men regnede egentlig
blot med, at den måske huskede mine indstillinger fra tidligere,
eller noget i den stil. Den første ATI-driver, jeg instrallerede til
mit nuværende grafikkort, havde nemlig ikke funktionen koblet til
som standard.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 19:46

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> eller noget i den stil. Den første ATI-driver, jeg instrallerede til
> mit nuværende grafikkort, havde nemlig ikke funktionen koblet til

Jeg ved ikke hvor langt vi skal tilbage før optionen blev standard, da jeg
aldrig har haft brug for den. Jeg er dog helt sikker på at fluebenet er sat
som standard, da jeg lige har skiftet fra VIA K8T800 Pro til nForce4-SLI og
fra X800XT til X850XT PE, og har installeret systemet helt fra bunden. Om
det så har indflydelse på hvilket grafikkort man har, ved jeg til gengæld
ikke.

I øvrigt er jeg lidt spændt på udfaldet af dette problem, da det virker som
om der mangler kommunikation mellem et driverlag og hardwaren, noget jeg
aldrig har set før.

Hans

Fra : Hans

Dato : 30-08-05 21:48

Morten Munk-Jensen wrote:
> [...]
> Både driver til skærmen og til mit grafikkort (Sapphire Radeon 9800
> Pro Atlantis Ultimate Edition) er de nyeste der er tilgængelige.

Bruger du DVI eller VGA indgangen?

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 30-08-05 22:03

> Bruger du DVI eller VGA indgangen?
>
> Hans

Jeg bruger p.t. DVI - men på den første skærm jeg havde hjemme brugte jeg
VGA og der var problemet det samme.

Morten

Fra : Hans

Dato : 30-08-05 22:15

Morten Munk-Jensen wrote:

> Jeg bruger p.t. DVI - men på den første skærm jeg havde hjemme brugte
> jeg VGA og der var problemet det samme.

Har du kontrolleret at skærmen kan køre den opløsning du vælger i spillene?
Noget kunne nemlig tyde på at du sender et signal til skærmen som ikke er
understøttet.

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 30-08-05 22:19

> Har du kontrolleret at skærmen kan køre den opløsning du vælger i
> spillene?
> Noget kunne nemlig tyde på at du sender et signal til skærmen som ikke er
> understøttet.

Jeg har forsøgt at vælge flere forskellige opløsninger i de spil jeg har
prøvet - det skulle være underligt om skærmen ikke kunne understøtte nogle
af de opløsninger som spillene skal køres i. Jeg regnede også med at med en
så fin skærm, så ville jeg stort set kunne køre de opløsninger der passer
mig, men det ser desværre ikke ud til at være tilfældet.

Morten

Fra : Hans

Dato : 30-08-05 22:32

Morten Munk-Jensen wrote:

> [...]
> regnede også med at med en så fin skærm, så ville jeg stort set kunne
> køre de opløsninger der passer mig, men det ser desværre ikke ud til
Du bør nok undersøge helt specifikt hvilke opløsninger som er understøttet,
da der ganske givet intet er i vejen med skærmen. Jeg har desværre ret
dårlige erfaringer med Sapphire kort, da jeg selv havde et Radeon 9600 som
overhovedet intet billede viste under POST på min Dell FP2001. Der stod
"Resolution not supported" på displayet under boot af maskinen, og jeg havde
også sort skærm i bios, så derfor mistænker jeg lidt at du har lignende
problemer.

Hvis du kan låne dig frem til et andet grafikkort kan du få det afgjort om
det er problemet.

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 30-08-05 22:39

> [...]
> lignende problemer.
>
> Hvis du kan låne dig frem til et andet grafikkort kan du få det afgjort om

Tak for forslaget, det vil jeg prøve.
Ved du hvor man kan se understøttede opløsninger for skærmen? Jeg synes ikke
det står på Dell's hjemmeside?

Morten

Fra : Hans

Dato : 30-08-05 22:59

Morten Munk-Jensen wrote:

> Tak for forslaget, det vil jeg prøve.
> Ved du hvor man kan se understøttede opløsninger for skærmen? Jeg
> synes ikke det står på Dell's hjemmeside?

Du burde kunne se det i skærmprofilen (.inf-fil) som ligger på
support-cd'en. Den kan åbnes med Notesblok.

Har du iøvrigt prøvet om skærmens on-screen menu kan læses når billedet går
i smadder? Hvis den kan, så er det grafikkortet som flipper ud. Nederst på
denne menu vil der stå hvilken opløsning og frekvens som bruges, men det
kræver jo desværre at menuen kan læses.

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 00:19

> [...]
> denne menu vil der stå hvilken opløsning og frekvens som bruges, men det

OSD kan sagtens læses imens jeg er inde i de spil hvor billede går amok.
Der står så 800x600 60 Hz? Men når jeg gå videre ind i spillet står der at
den kører med en anden/højere opløsning!?

Mvh
Morten

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 00:27

Morten Munk-Jensen wrote:

> OSD kan sagtens læses imens jeg er inde i de spil hvor billede går
> amok. Der står så 800x600 60 Hz? Men når jeg gå videre ind i spillet
> står der at den kører med en anden/højere opløsning!?

Der har du forklaringen på fænomenet. Spillet starter op i en anden
opløsning, mens grafikkortet smider 800x600 ud til skærmen, så det er klart
du får konfetti på skærmen. Hvad sker der hvis du sætter spillets opløsning
til 800x600?

Har du iøvrigt andet tilbehør kørende som kunne tænkes at manipulere med
skærmkortets tilstande, eller har du foretaget brugerdefinerede settings i
ATI's kontrolpanel?

Hans

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 00:28

Hans wrote:

> [...]
>
> Har du iøvrigt andet tilbehør kørende som kunne tænkes at manipulere
> med skærmkortets tilstande, eller har du foretaget brugerdefinerede

Og ikke mindst: Du bruger vel ikke Catalystudgaven af ATI's drivere?

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 00:32

> Og ikke mindst: Du bruger vel ikke Catalystudgaven af ATI's drivere?
>
> Hans

Jeg er ikke 100% sikker på det spørgsmål, men det tror jeg at jeg gør.

Mvh
Morten

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 00:41

Morten Munk-Jensen wrote:

> Jeg er ikke 100% sikker på det spørgsmål, men det tror jeg at jeg gør.

Hvis det er tilfældet, så vær rar og afinstaller alt ATI software via
Tilføj/Fjern programmer i kontrolpanelet. Der er et værktøj som fjerner både
drivere og ATI's kontrolpanel på én gang, men det kan du ikke overse når du
kommer så langt.

Så henter du den seneste driverudgave hos ATI, og sørg for at det ikke er
den pakke med Catalyst kontrolpanelet. Den er det øverste valg under
download af XP drivere.

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 00:57

> Så henter du den seneste driverudgave hos ATI, og sørg for at det ikke er
> den pakke med Catalyst kontrolpanelet. Den er det øverste valg under
> download af XP drivere.

Du skulle vel ikke have et link, bare for en sikkerhed skyld?
Alt ATI er nu slettet fra min PC.

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 01:04

Morten Munk-Jensen wrote:

> Du skulle vel ikke have et link, bare for en sikkerhed skyld?
> Alt ATI er nu slettet fra min PC.

Jowda:
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293

Det er den øverste programpakke på 25.2 MB du skal hente. Den hvor der står
"With Control Panel".

Hans

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 01:06

Hans wrote:

> [...]
>
> Det er den øverste programpakke på 25.2 MB du skal hente. Den hvor

Vi prøver lige igen med det direkte link:
http://www2.ati.com/drivers/5-8_xp-2k_dd_cp_wdm_25203.exe

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 01:09

> Vi prøver lige igen med det direkte link:
> http://www2.ati.com/drivers/5-8_xp-2k_dd_cp_wdm_25203.exe
>
> Hans

Det lykkedes mig lige at finde det 30 sek. inden du skrev

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 01:14

> Vi prøver lige igen med det direkte link:
> http://www2.ati.com/drivers/5-8_xp-2k_dd_cp_wdm_25203.exe
>
> Hans

Så er den installeret.

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 01:19

Morten Munk-Jensen wrote:

> Så er den installeret.

Skete der så en ændring til noget mere brugbart?

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 01:20

> Skete der så en ændring til noget mere brugbart?
>
> Hans

Testede lige FIFA2005 - det er lige så galt som før, desværre.

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 01:02

> Så henter du den seneste driverudgave hos ATI, og sørg for at det ikke er
> den pakke med Catalyst kontrolpanelet. Den er det øverste valg under
> download af XP drivere.
>
> Hans

Jeg kan umiddelbart kun se nogle pakker som har Catalyst?

Morten

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 01:04

> Jeg kan umiddelbart kun se nogle pakker som har Catalyst?
>
> Morten
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
???

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 00:34

> [...]
> skærmkortets tilstande, eller har du foretaget brugerdefinerede settings i

Jeg har endnu ikke prøvet at sætte det til 800x600, men det vil jeg da lige
gøre.
Jeg har ikke gjort ret meget i ATI kontrolpanel, da jeg synes det er en
anelse forvirrende.
Hvad kunne tænkes at manipulere med skærmkortets tilstande?

Mvh
Morten

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 00:42

Morten Munk-Jensen wrote:

> [...]
> en anelse forvirrende.
> Hvad kunne tænkes at manipulere med skærmkortets tilstande?

ATITool, Powerstrip, Reforce og andre tilsvarende værktøjer.

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 00:53

Jeg har nu prøvet at sætte et spil som den flipper ud til op til den
opsætning som hedder 800x600 - der er stadig konfetti på skærmen, så det
hjælper ikke, hverken at sætte opløsningen op eller ned - jeg har prøvet
begge dele.

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 01:02

Morten Munk-Jensen wrote:
> [...]
> opsætning som hedder 800x600 - der er stadig konfetti på skærmen, så
> det hjælper ikke, hverken at sætte opløsningen op eller ned - jeg har

Jeg har godt nok aldrig oplevet det du bliver udsat for, men prøv som jeg
skrev at installere ATI-driverne med det almindelige kontrolpanel og se om
det ændrer noget. Sørg også for at kontrollere at det er den rigtige
skærmprofil du bruger.

På mig virker det som om, at kommunikationen mellem displaydriveren og
softwaren du kører slet ikke hænger sammen. Har du i øvrigt prøvet at
opdatere DirectX-laget på din XP?

Hvilket spil er det som flipper ud? Jeg er bare nysgerrig.

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 01:16

> [...]
> skrev at installere ATI-driverne med det almindelige kontrolpanel og se om
> det ændrer noget. Sørg også for at kontrollere at det er den rigtige

Skærmprofil? Det synes jeg ikke lige jeg kan finde?

> På mig virker det som om, at kommunikationen mellem displaydriveren og
> softwaren du kører slet ikke hænger sammen. Har du i øvrigt prøvet at
> opdatere DirectX-laget på din XP?

Nej, jeg ved ikke hvordan man gør? :-/

> Hvilket spil er det som flipper ud? Jeg er bare nysgerrig.

Jeg har prøvet disse tre:
FIFA 2005
NHL 2005
Need For Speed Underground 2

Det går galt i dem alle.

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 01:33

Morten Munk-Jensen wrote:

> Skærmprofil? Det synes jeg ikke lige jeg kan finde?

Du skal ind i enhedshåndteringen og finde "Skærme" på listen. Fold punktet
ud og højreklik på skærmtypen som vises. Vælg fanen "Driver" og isæt Dells
support-cd i dit optiske drev. Tryk på knappen "Opdater driver" og vælg en
søgesti til support-cd'ens rodbiliotek. Her ligger .inf filen til skærmen.
Indlæs profilen og kontroller at der står noget med "Dell" bagefter.

> Nej, jeg ved ikke hvordan man gør? :-/

Hent den nyeste DirectX9.0c pakke på windows update. Hvis den ikke står på
listen har du allerede installeret den.

> Jeg har prøvet disse tre:
> FIFA 2005
> NHL 2005
> Need For Speed Underground 2
>
> Det går galt i dem alle.

Okay. Prøv lige den med skærmprofilen først inden vi kaster håndklædet i
ringen, og du så bliver nødt til at prøve et andet grafikkort.

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 14:34

> [...]
> søgesti til support-cd'ens rodbiliotek. Her ligger .inf filen til skærmen.
> Indlæs profilen og kontroller at der står noget med "Dell" bagefter.

Det lyder nok dumt og er nok lidt pinligt, men det kan jeg simpelthen ikke
finde ud af. Jeg er med på din vejledning indtil jeg er inde i "Opdater
driver" - men når jeg skal vælge fra CD'en, så er der kun en mappe der er
gyldig og som jeg kan vælge og det er ikke den rigtige - den indeholder i
hvert fald ikke de filer du nævner den burde gøre. Det jeg tidligere gjorde,
var at jeg fra Dell's hjemmeside downloadede den nyeste driver til min skærm
(har desværre smidt linket væk). Måske det er årsagen til at jeg ikke kan
opdatere yderligere?

> Hent den nyeste DirectX9.0c pakke på windows update. Hvis den ikke står på
> listen har du allerede installeret den.

Den må jeg så have i forvejen............

> Okay. Prøv lige den med skærmprofilen først inden vi kaster håndklædet i
> ringen, og du så bliver nødt til at prøve et andet grafikkort.

Du skal under alle omstændigheder have mange tak for din hjælp, jeg stjal jo
en halv nat fra dig!
Jeg vil forsøge at få fat i et andet grafikkort at teste med...

Mvh
Morten

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 14:57

Morten Munk-Jensen wrote:

> [...]
> downloadede den nyeste driver til min skærm (har desværre smidt
> linket væk). Måske det er årsagen til at jeg ikke kan opdatere
Der er ikke noget som hedder dumt eller pinligt når man ikke ved hvordan man
skal gøre. Det er bare at spørge løs, ellers får man jo aldrig noget at
vide.

Jeg havde lige fat i min egen CD fra Dell, og i roden ligger den fil det
handler om. Hos mig hedder den 2001fp.inf, så din hedder sikkert
2405fpw.inf. Prøv og se hvad der ligger i roden på din CD med Stifinder.

Det er den fil som skal indlæses som en driver, selv om det i princippet er
en skærmprofil. Du skal genstarte før ændringen træder i kraft.

> Du skal under alle omstændigheder have mange tak for din hjælp, jeg
> stjal jo en halv nat fra dig!
> Jeg vil forsøge at få fat i et andet grafikkort at teste med...

Det gør skam ikke noget. Jeg var oppe alligevel i anden anledning.

Jeg er lidt spændt på hvad du finder ud af når du får prøvet med et andet
grafikkort.

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 15:15

> [...]
> 2405fpw.inf. Prøv og se hvad der ligger i roden på din CD med Stifinder.
> Det gør skam ikke noget. Jeg var oppe alligevel i anden anledning.

Når jeg åbne min Dell CD kommer følgende frem:
Autorun (installationsoplysninger)
dell (dokument med overlappende typografi)
monitor (program)
monitor (HTML dokument)
QSG2405FPW (pdf-dokument)
Readme (tekstdokument)

Der ud over er der følgende mapper:
ATI
BraPor
CHS
CHT
GRAPHICS
Og så 19 mapper med forskellige sprog....
Så vidt jeg kan se altså ingen inf-fil?

> Jeg er lidt spændt på hvad du finder ud af når du får prøvet med et andet
> grafikkort.

Det er jeg bestemt også! Jeg er glad for at det ikke alene var mig der
frarøvede dig din nattesøvn

Mvh
Morten

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 15:21

Morten Munk-Jensen wrote:

> [...]
> CHT
> GRAPHICS
> Og så 19 mapper med forskellige sprog....

Du har helt ret. Jeg har lige været en tur på Google, og du er ikke den
eneste som mangler denne fil selv om den er beskrevet i dokumentationen, så
noget kan tyde på at den er udeladt, eller også har Dell ment at den ikke er
nødvendig. Hvis ellers skærmen melder rigtigt tilbage til systemet er den
heller ikke nødvendig, men noget kunne tyde på at det ikke er tilfældet hos
dig.

> Det er jeg bestemt også! Jeg er glad for at det ikke alene var mig der
> frarøvede dig din nattesøvn

Næh nej - Det har jeg andre til.

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 31-08-05 15:34

> [...]
> ikke er nødvendig. Hvis ellers skærmen melder rigtigt tilbage til systemet
> er den heller ikke nødvendig, men noget kunne tyde på at det ikke er

Ok, så er det jo ikke så underligt, at jeg ikke kan finde den. Kan man
downloade den et eller andet sted mon, eller er det lige meget?

Morten

Fra : Hans

Dato : 31-08-05 15:50

Morten Munk-Jensen wrote:

> Ok, så er det jo ikke så underligt, at jeg ikke kan finde den. Kan man
> downloade den et eller andet sted mon, eller er det lige meget?

Google finder ingenting udover de fora som beskriver problemet, men jeg har
gravet lidt på Dells US site og fandt den sørme:
http://support.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=us&l=en&s=gen&releaseid=R91058&formatcnt=1&fileid=118667

Hans

Fra : Hans

Dato : 01-09-05 18:44

Morten Munk-Jensen wrote:

> Jeg har prøvet disse tre:
> FIFA 2005
> NHL 2005
> Need For Speed Underground 2
>
> Det går galt i dem alle.

Der er lige noget jeg kom til at tænke på: Har du set efter i systemets
logbog, om der kommer en fejlmeddelelse, enten under program eller system?

Det kunne jo tænkes at der faktisk er noget galt med din installation, og så
nytter det jo ikke noget at skifte grafikkort.

Logbogen finder du under Administation i kontrolpanelet.

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 01-09-05 00:25

Det er ikke muligt for mig at indlæse den downloadede driver fil gennem
"Opdater driver" - jeg kan simpelthen ikke få lov til at vælge/indlæse den
pågældende fil -> den bliver slet ikke synlig når jeg vil finde stien til
den gennem "gennemsøg"....

Morten

Fra : Hans

Dato : 01-09-05 03:04

Morten Munk-Jensen wrote:
> [...]
> vælge/indlæse den pågældende fil -> den bliver slet ikke synlig når
> jeg vil finde stien til den gennem "gennemsøg"....

Jeg tror ikke du har kørt .exe filen du har hentet. Det er et selvudpakkende
program som opretter en mappe på C: drevet, og søgestien til den .inf-fil du
skal bruge er:

C:\Dell\Drivers\R91058\2405fpw.inf

Herefter følger du vejledningen som jeg gav dig.

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 01-09-05 16:53

> C:\Dell\Drivers\R91058\2405fpw.inf
>
> Herefter følger du vejledningen som jeg gav dig.

Ja, der har vi fat i noget som jeg har været i gang med før - jeg har nu
igen for en sikkerheds skyld indlæst Dell2505-profilen.

I den mappe du henviser til er der:
2405fpw (sikkerhedskatalog)
2405FPW (ICC-profil)
2405FPW (installationsoplysninger)
+ en readme....
Jeg synes dog ikke at jeg kan åbne nogle af disse filer med wordpad eller
notesbook for at se hvilke understøttede opløsninger der måtte være for
skærmen.

Mvh
Morten

Fra : Hans

Dato : 01-09-05 17:08

Morten Munk-Jensen wrote:

> [...]
> Jeg synes dog ikke at jeg kan åbne nogle af disse filer med wordpad
> eller notesbook for at se hvilke understøttede opløsninger der måtte

Den eneste du kan læse er 2405fpw.inf filen og der står desværre ikke noget
som kan bruges.

Hvis det ikke hjalp på dit problem med en ny skærmprofil, er der nok intet
andet at gøre end at prøve med et andet grafikkort.

Der er dog lige en enkelt ting du mangler at prøve. Gå ind i egenskaber for
skærm og vælg avanceret og fanen Indstillinger. Prøv så at fjerne fluebenet
i punktet "Reducer DVI-frekvens på højopløsningsskærme". Hjælper dette ikke
så er jeg helt blank.

Hans

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 01-09-05 19:11

> [...]
> skærm og vælg avanceret og fanen Indstillinger. Prøv så at fjerne
> fluebenet i punktet "Reducer DVI-frekvens på højopløsningsskærme". Hjælper

Jeg er snart ekspert i at være besværlig!
Men jeg synes ikke at jeg har en "avanceret" i egenskaber for skærm?
Jeg har følgende: "Generelt" (fejlfinding), "driver" (detaljer, opdater,
annuller og fjern driver) og så "detaljer".

Morten

Fra : Svend

Dato : 01-09-05 19:34

Morten Munk-Jensen wrote:

> [...]
> Jeg har følgende: "Generelt" (fejlfinding), "driver" (detaljer, opdater,
> annuller og fjern driver) og så "detaljer".

Har du højreklikket på skrivebordet ?

--
Svend

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 01-09-05 20:09

> Har du højreklikket på skrivebordet ?

Nej, jeg tog fejl - jeg troede det var enhedshåndtering vi snakkede om, men
du har ret - det er jo gennem skrivebordet.

Jeg har nu forsøgt at slå den funktion fra som Hans nævner og det hjælper
desværre ikke. Jeg forstår godt at du er blank nu, jeg har været imponeret
længe hver gang du har fundet på flere mulige løsninger. Igen: Mange tak for
din hjælpsomhed!

Mvh
Morten

Fra : Hans

Dato : 01-09-05 22:39

Morten Munk-Jensen wrote:

> [...]
> været imponeret længe hver gang du har fundet på flere mulige
> løsninger. Igen: Mange tak for din hjælpsomhed!

Det var så lidt.

Prøvede du at se i systemets logbog som jeg foreslog længere oppe i tråden?

Hans

Fra : Brizz

Dato : 05-09-05 03:35

Morten Munk-Jensen wrote:

> Hvordan kan jeg løse dette problem?

Har desværre ikke noget løsningsforslag til dig men beder om at du
skriver når og hvis du finder ud af hvad der er galt. Har med stor
interesse læst denne "saga" om diagnosen af din Dell. Er selv ret lun på
denne skærm og vil gerne have alle input derom. Derfor jeg følger med
her

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 06-09-05 15:40

> [...]
> denne skærm og vil gerne have alle input derom. Derfor jeg følger med her

Næste kap. i sagaen er at jeg om få dage gerne skulle modtage min 3. skærm i
løbet af ca. 14 dage. Ikke pga. problemet med opløsning/grafik ved
computerspil (jeg tror som det tidligere blev konkluderet, at jeg må teste
det med et andet grafikkort), men pga. den hyletone der kommer lige så snart
skærmen bliver "varm". Havde jeg købt en billig skrammel-skærm fra Netto til
1499,- havde jeg nok ikke gidet at gøre mere ved det, men når der er tale om
en skærm til så mange penge som denne, så synes jeg ikke det er rimeligt, at
jeg skal finde mig i fejl/mangler/problemer og min opfattelse deles helt
klart af Dell, som har ydet mig en rigtig god service, på trods af de
problemer der har været.

Jeg skal forsøge at huske at skrive herinde når der sker nyt i sagen.

Mvh
Morten

Fra : Brizz

Dato : 21-09-05 23:51

Morten Munk-Jensen wrote:

> [...]
> jeg skal finde mig i fejl/mangler/problemer og min opfattelse deles helt
> klart af Dell, som har ydet mig en rigtig god service, på trods af de

Var det en fejl der opstod fra day one?
Har hørt noget om at ved rep på skærm skal den sendes til irland. Passer
det?
Har nemlig besluttet mig til at bestille den til oktober da jeg har fået
en ret god pris på den.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Dr.Ralph

Dato : 26-10-05 15:57

> [...]
> det?
> Har nemlig besluttet mig til at bestille den til oktober da jeg har fået

Hvilken pris fik du på den og hvad er der sket efterfølgende med problemt
med skærmen ?
Overvejer den selv nu, og vil så sælge en af mine 2001Fp.

I de anmelderser jeg har kunnet finde på nettet har ingen haft denne
hyletone - der er kun lutter roser til denne skærm. Bedre sort end før
bedre repsonstid osv.

--
Kind Regrads/Venlig hilsen
Dr.Ralph

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-09-05 16:54

Morten Munk-Jensen skrev:

> Jeg skal forsøge at huske at skrive herinde når der sker nyt i
> sagen.

Gør endelig det og held og lykke med det hele.

--
Hilsen
Madsen