Skærme
Fijala 3554
VGA stik farve koder!
Fra : Martin Lindhardt

Dato : 30-08-05 19:07

Hejsa!

Håber folk har haft en god weekend.. hvilket jeg ikke har, jeg havde næmlig
gæster der lånte min computer. Men de havde åbenbart lidt travlt og ikke
brug for en skærm, så de klippet bare VGA kablet over så stikket blev sidene
i computeren.

Så nu har jeg en skræm uden stik på. Mit spøgsmål er om der er nogen der
ligger inde med en tegning over hvordan man loder et nyt stik på. Stikket er
en VGA 15 pins og skærmen er en Sony 200ES.

Der er ingen hjælp at hende ved Sony... for under 1500 kr i hvert fald!

På forhånd tak for hjælpen.

.mvh
Martin Lindhardt

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-08-05 19:20

Hej!

Martin Lindhardt wrote:

> Så nu har jeg en skræm uden stik på. Mit spøgsmål er om der er nogen der
> ligger inde med en tegning over hvordan man loder et nyt stik på. Stikket er
> en VGA 15 pins og skærmen er en Sony 200ES.

Det burde ikke være så besværligt at finde den nødvendige information inde i
skærmen, hvor VGA-kablet ender (på billedrørsprintet, du skal evt. åbne for
metalkassen der omspænder det). Du får brug for de tre farver og H og V sync for
at få det til at virke. Så kan skærmen godt nok ikke autodetekteres (DDC), men
det er mindre nødvendigt - du kan bare sætte den op til den opløsning og
refreshrate du er vandt til.

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader