Bremser på Speedfight 2 LC (WRC 206)
Fra : René

Dato : 30-08-05 17:23

Hejsa

Jeg skal ha ordnet min forbremse på ovenstående scooter (45).

Nogen der ved hvor man kan få originale bremsedele ?
Det drejer sig om Caliper og nok også om selve bremse"pumpen" altså det der
sidder oppe ved bremsehåndtaget.
Jeg får nemlig slet ikke rigtigt noget olietryk på bremsen nede ved
caliperen.
Desuden har jeg også problemer med at få bremseskiven af. Skruerne sidder
simpelhen for godt fast. Jeg har ellers købt en Torx40 "top" som passer i,
men det ender bare med jeg vrider den i stykker.

Nogen der har nogle ideer ???

På forhånd tak
René

PS. Jeg gider ikke T-Hansen. Sidst jeg prøvede at købe en caliper hos dem,
var den til baghjulet.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 30-08-05 17:59

"René" <tannic_@getnet.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvor man kan få originale bremsedele ?

Hos en Peugeot scooter forhandler. Fx. Maibom i Aalborg.

> Det drejer sig om Caliper og nok også om selve bremse"pumpen" altså det
> der sidder oppe ved bremsehåndtaget.
> Jeg får nemlig slet ikke rigtigt noget olietryk på bremsen nede ved
> caliperen.

Det kan der være flere grunde til.

> [...]
> simpelhen for godt fast. Jeg har ellers købt en Torx40 "top" som passer i,
> men det ender bare med jeg vrider den i stykker.

Du skal slå den løs. Enten kan du sætte toppen på og slå på den, eller bruge
en slagnøgle. Sidstnævnte er dog lidt risikabelt...

Fra : René

Dato : 30-08-05 19:22

> Det kan der være flere grunde til.

Har du nogle forslag ??

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 30-08-05 19:47

> Har du nogle forslag ??

Forkert udluftning af system?

Fra : René

Dato : 30-08-05 20:32

> Forkert udluftning af system?
Hmm... jeg har prøvet at ha udluftningsskruen skruet helt af, og fyldt
bremsevæske på, udluftet og så spændt skruen.
Jeg har også prøvet at gøre det den anden vej, via en sprøjte og noget
slange.. stadig med et slapt bremsehåndtag.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 30-08-05 21:21

> [...]
> Jeg har også prøvet at gøre det den anden vej, via en sprøjte og noget
> slange.. stadig med et slapt bremsehåndtag.

Det lyder til at du måske gør det forkert...
Prøv evt. at finde en guide på nettet og se om du gør det rigtigt.

Fra : René

Dato : 01-09-05 16:43

> Det lyder til at du måske gør det forkert...
> Prøv evt. at finde en guide på nettet og se om du gør det rigtigt.
Det skulle jeg have gjort. Nu har jeg lige snakket med en anden, og han
mener at det simpelthen er caliperen der er blevet utæt fordi jeg har haft
den skilt ad, så jeg kommer nok til at købe en ny :(
Mvh
René

Fra : Hekto

Dato : 01-09-05 18:16

In article <df77i8$2lhl$1@newsbin.cybercity.dk>, tannic_@getnet.dk
says...
> Det skulle jeg have gjort. Nu har jeg lige snakket med en anden, og han
> mener at det simpelthen er caliperen der er blevet utæt fordi jeg har haft
> den skilt ad, så jeg kommer nok til at købe en ny :(

Så skal der da løbe bremsevæske ud et sted ved stemplet!!!

Afmonter den fra gaflen (men med slangen på), og pres stemplet(-erne)
ind med hånden, så luft/væske strømmer op i beholderen.
Pump stemplerne ud igen og pres dem igen ind. Gentag til der ikke bobler
mere luft ud.

Monter den igen og sæt en stram elastik på bremsehåndtaget natten over,
og se om ikke det har hjulpet.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-09-05 17:24

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
> In article <df77i8$2lhl$1@newsbin.cybercity.dk>, tannic_@getnet.dk
> Monter den igen og sæt en stram elastik på bremsehåndtaget natten over,
> og se om ikke det har hjulpet.

Hvad skal elastikket hjælpe?

Fra : Hekto

Dato : 04-09-05 19:15

In article <431b1eef$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, ask@for.it
says...
> Hvad skal elastikket hjælpe?

Klemme luftboblerne sammen, så de lettere stiger op!