Definition på knallert 45?
Fra : Mr bob

Dato : 29-08-05 16:38

Hvad er egentlig definitionen på en Knallert 45? Hvad er der af
restrictioner med hendhold til ccm og andet?

Kan ikke rigtigt finde nogen hjemmeside om det..

Fra : Mr bob

Dato : 29-08-05 18:29

Fandt det Fanme Selv, det er da utroligt....

well

http://www.fstyr.dk/sw23101.asp

Fra : Michael Friis

Dato : 30-08-05 00:20

> http://www.fstyr.dk/sw23101.asp

Citat
"Det er forbudt at sælge tuningsdele, der kan anvendes til knallerter.
Tuningsdele er udstyr, der kan anvendes i motor eller udveksling, så
knallerten kan køre hurtigere end den fastsatte hastighedgrænse. Dette
fremgår af bekendtgørelse nr. 142 af 14. april 1977 om forbud mod
forhandling af særligt hastighedsøgende udstyr (»tuningsdele«), der kan
anvendes til knallert."

Jeg vidste ikke at det var forbudt at sælge tundele.
Så er der da en del "ulovlige" internet knallert sider i danmark

Fra : Brian A.

Dato : 30-08-05 07:50

"Michael Friis" <MichaelFriis34@FJERNMIGhotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Det er forbudt at sælge tuningsdele, der kan anvendes til knallerter.

> Jeg vidste ikke at det var forbudt at sælge tundele.
> Så er der da en del "ulovlige" internet knallert sider i danmark

De sælges også alle til "banebrug"...

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-05 00:09

> De sælges også alle til "banebrug"...

Eller til "mortorcykler"

Citat fra www.-scootershoppen.dk (i bunden af forsiden)

VIGTIGT!!
Delene må kun bruges på indregistrede motorcykler og ATV.
Enkelte dele kan også bruges til ombygning af 45 scootere til motorcykler,
hvorefter scooteren skal fremstilles til syn og der skal betales
registreringsafgift

/citat

Så er det vist lovligt salg... =)

Cacba Out

Fra : Allan Riise

Dato : 27-09-05 22:59

> [...]
>

> Jeg vidste ikke at det var forbudt at sælge tundele.
> Så er der da en del "ulovlige" internet knallert sider i danmark

Det er tilladt at sælge disse dele til banekørsel, da de (bane"cykler") ikke
er underlagt typegodkendelsen..

--
Allan Riise

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 29-08-05 19:55

Det underlige ved 30 og 45 knallerter er at dem man ser i traffiken ikke
holder på rigtig mange af punkterne, har selv læst lidt om det ang. nogle
knallerter fra asien.

Så jeg ved ikke hvad de går efter.

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 21:37

> [...]
> holder på rigtig mange af punkterne, har selv læst lidt om det ang. nogle

Hvad holder de ikke på????.... Ud over at folk som minimum piller skiven og
blindrøret?

Cacba Out

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 30-08-05 10:03

Uh der er mange...

F.eks. den med max. 1,2 HK på en 30 knallert, den gælder stadig, men ingen
overholder den mere siden scooterne kom.

Har knallerten kædetræk, skal tandhjulet være svært at få af, f.eks. svejst
skriver de, det overholden en maxi endda ikke...

Der er rigtig mange regler at læse sig igennem, og især de nye
knallerter/scootere holder på ganske få af de regler.

--
Mvh.
Carsten Lorenzen