nyt mailprogram ?
Fra : Rasmus

Dato : 29-08-05 05:46

Jeg vil gerne skifte mail program fra netscape til et der kan inportere /
exportere mails og adresser i et standart format. Er der nogen der har
forslag til hvad jeg skal vælge ?

Rasmus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-08-05 07:47

Den 29-08-05 06.46 skrev Rasmus følgende:

> Jeg vil gerne skifte mail program fra netscape til et der kan inportere /
> exportere mails og adresser i et standart format. Er der nogen der har
> forslag til hvad jeg skal vælge ?

Hvilket standardformat tænker du på?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : Rasmus

Dato : 29-08-05 14:34

> Hvilket standardformat tænker du på?

Noget i retning af pst, men bare noget så jeg ikke bliver fastlåst på et
program

Rasmus

Fra : Frederik 'Freso' S. ~

Dato : 01-09-05 18:55

Den Mon, 29 Aug 2005 15:34:08 +0200 skrev Rasmus:
>"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>
>Noget i retning af pst, men bare noget så jeg ikke bliver fastlåst på et
>program

Thunderbird bruger mbox-formatet, som flere andre e-postprogrammer og
-servere også forstår. Er selv ved at skifte fra Thunderbird til lokal
IMAP/mutt, men er ikke noget til det punkt hvor jeg har kopierer
mbox-filerne over. Foruden mbox er der vist også en... mailbox?
mailspool... et eller andet. Kan ikke huske andet end at det startede på
mail. :)
Har du prøvet Google?

--
Frederik 'Freso' S. Olesen <http://freso.dk/>

Fra : Morten Bowman

Dato : 29-08-05 15:15

On Mon, 29 Aug 2005 06:46:05 +0200, "Rasmus"
<news@"fjerndette"piil-gruppen.dk> wrote:

>Jeg vil gerne skifte mail program fra netscape til et der kan inportere /
>exportere mails og adresser i et standart format. Er der nogen der har
>forslag til hvad jeg skal vælge ?
>
>Rasmus

Problemet er at der ikke er nogen standard!
Jeg har skiftet nogle gange og altid haft bøvl.
Så som udgangpunkt skal du bruge import/eksport-funktionerne i
mail-programmerne.
Thunderbird gik ret smertefrit, da den kan importere fra både Outlook og OE.

Nogle formater så som .eml, .csv osv. kan læses af næste alle, men de er
besværlige når man skal importere meget.

Dette er ihvertfald min erfaring, men måske nogle har andrw?