Hvilken blomst
Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 21:05

Hej.
I vores have er der en pudsig, og nydelig, blomst.
Men hvad er det for en ?

Billede på http://home7.inet.tele.dk/darm/Flower.jpg

Mail adresse på http://home7.inet.tele.dk/darm/mail_dk.html

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-08-05 23:00

Det er en ballonklokke - Platycodon.

Fra : Jens G

Dato : 29-08-05 09:03

On Sun, 28 Aug 2005 22:05:18 +0200, Arnold Mikkelsen
<arnold.mikkelsen(nospam).tele.dk> wrote:

>Mail adresse på http://home7.inet.tele.dk osv

Jeg er ikke sikker på at den metode virker 100%.

Via linket bliver URL'en måske fulgt af en søgerobot, og så står din
mailadresse i html koden, lige klar til at plukke.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-08-05 16:02

> Via linket bliver URL'en måske fulgt af en søgerobot, og så står din
> mailadresse i html koden, lige klar til at plukke.

Og? Betyder ikke en pind. Min kan plukkes direkte, og det giver ingen
problemer.

Mvh Maria

Fra : Jens G

Dato : 29-08-05 18:49

On Mon, 29 Aug 2005 17:02:00 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Og? Betyder ikke en pind. Min kan plukkes direkte, og det giver ingen
>problemer.

Jamen, så kan vi da kaste al forsigtighed væk.

Jeg har haft e-mail adresser der blev sendt tonsvis af spam til efter
de blev brugt på usenet. Men det kan være det ikke er så risikabelt at
skrive i de danske.

Jeg har også haft en e-mail adresse jeg havde brugt i et forum hvor
skribentens afsenderadresse blev skrevet i html koden, som derefter
modtog masser af spam og virus.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-08-05 19:41

On Mon, 29 Aug 2005 19:48:52 +0200, Jens G <jens@no.spam.for.me.pls>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har også haft en e-mail adresse jeg havde brugt i et forum hvor
>skribentens afsenderadresse blev skrevet i html koden, som derefter

Det er jo nærmest ligegyldigt hvor man offentliggør sin emailadresse, så
får man spam
Jeg bruger min egen, gyldige adresse, samme adresse som jeg altid har
brugt på usenet (siden jeg fik den adresse for ..... vel 7 år siden).
Min mailserver fanger pt. 150-200 spammails om dagen, det er dog ikke
kun for min adresse. I praksis ryger der 2-5 spammails ind i min
indbakke om dagen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-05 06:11

Mange tak for svaret.

Det er nu ikke min e-mail beskyttelses metode, jeg har ganske ærligt
lånt den her : http://www.u.arizona.edu/~trw/spam/

Den virker faktisk ret godt, siden vi begyndte at bruge den (med ny
friske mail adresser selvfølgelig) her i Kalundborg Flyveklub er vores
mailbokse blevet ganske pæne at se på.

OK, TDC's spamfilter fanger da en 5-10 stykker om ugen, kan jeg se,
men ikke slemt i forhold til før.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-09-05 22:33

Arnold Mikkelsen wrote:

> OK, TDC's spamfilter fanger da en 5-10 stykker om ugen, kan jeg se,
> men ikke slemt i forhold til før.

Så er du da heldig. Den adresse jeg har på tdc modtager mellem 40 og 50 om
ugen, selv om adressen ikke har været brugt aktivt i 3 år. Så hvis ikke tdc
havde et rimelig effektivt spamfilter kørende, ville adressen være
ugrugelig.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-08-05 23:45

Jens G wrote:

> Jeg har haft e-mail adresser der blev sendt tonsvis af spam til efter
> de blev brugt på usenet. Men det kan være det ikke er så risikabelt at
> skrive i de danske.

Jo, desværre. Jeg har adresser, som er totalt ubrugelige efter blot en
enkelt eksponering på usenet (danske grupper).

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/