Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
DECT base til brug med PBX
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 28-08-05 17:15

Jeg søger et stykke hardware som gør mig i stand til at anvende mine
DECT-håndsæt med en PBX (Asterisk).

Jeg havde forestillet mig noget i retning af en DECT-base som for hvert
tilsluttet håndsæt har en elektrisk tilslutning. Disse tilslutninger
ville jeg så koble til det Digium-kort, som kommer til at sidde i PC'en,
der skal køre Asterisk. Andre løsninger er også meget velkomne.

Hvilket stykke hardware (hvis det findes) har jeg brug for, for at kunne
anvende mine DECT håndsæt med PBX'en?

Mvh
Claus

Fra : Kent Glerup

Dato : 29-08-05 16:37

On Sun, 28 Aug 2005 18:14:44 +0200, Claus Nygaard-Pedersen
<nomail@nomail.dk> wrote:

> [...]
>der skal køre Asterisk. Andre løsninger er også meget velkomne.
>
>Hvilket stykke hardware (hvis det findes) har jeg brug for, for at kunne

Kirk Dect 500
Doro Dect office (samme som do.)

De har otte analoge tilslutninger som hver kan tilknyttes et håndsæt.
Af disse 8 håndsæt kan 6 af dem "tale" samtidig.

Bemærk dog at der ikke understøttes nogen form for FSK eller DTMF
nummervisning. Enhver nummervisning skal tilføres basen via dens
serielle port. Hvordan dette spiller sammen med Asterisk'en ved jeg
ikke...

MVH
Kent Glerup

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 29-08-05 17:35

Kent Glerup skrev:

> [...]
> nummervisning. Enhver nummervisning skal tilføres basen via dens
> serielle port. Hvordan dette spiller sammen med Asterisk'en ved jeg

Takker for et godt og brugbart svar!

Kirk'en kan jeg finde... Men fy fanden da også den er dyr....

Doro'en synes jeg ikke at kunne ramme via google..... Nogen som kan
hjælpe med et link til en beskrivelse af produktet eller en onlineshop?

Mvh
Claus

Fra : Kent Glerup

Dato : 29-08-05 19:06

>Kirk'en kan jeg finde... Men fy fanden da også den er dyr....

Mjohh.. må nok gi' dig ret..
Ved dog ikke hvilken pris du har fundet den til..

Man skal her huske på at det er en DECT-løsning til proff brug, med en
del justeringsmulighed. Ligeledes kan man udvide rækkevidden med
repeatere om nødvendigt.

>Doro'en synes jeg ikke at kunne ramme via google..... Nogen som kan
>hjælpe med et link til en beskrivelse af produktet eller en onlineshop?

Den er heller ikke så udbredt. Men da den er teknisk identisk med Kirk
500'eren, skal du nok ikke forvente en pris der er markant lavere..

MVH
Kent Glerup

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 29-08-05 20:27

Kent Glerup skrev:

> Mjohh.. må nok gi' dig ret..
> Ved dog ikke hvilken pris du har fundet den til..

Det eneste sted jeg har fundet en pris på den er i England...... 469
GBP.... Arghh

Mvh
Claus