solfanger !?
Fra : martin

Dato : 28-08-05 12:05

vi har fået en solfanger med i vores huskøb,og der er selvfølgelig ingen
brugsforvirring med....

på vores vandvarmer står der bare batec solvarme,2 temperatur målere (en til
solfanger og en til vandet's temperatur) og nedenunder er der 2
"skrueknapper" man kan justere.

så har lige nogle spørgsmål som jeg håber jeg kan få svar på..

1. hvad kan jeg bruge disse "skrueknapper" til hvad og hvordan justeres de ?

2. hvordan og hvor fylder jeg solfangervæske på ? fik en smule med (noget
lyserød stads)

3. der går en ledning ud til solfangeren (ca, 2 mm tyk) den er nok til at
måle temperatur med i solfangeren,men lige over stedet hvor ledningen går
ind i solfangeren er der en hætte som kan skrues af og på,hvad skal denne
bruges til ? evt en udluftning eller ?

4. kan man måle/se om en solfanger er ved at være udslidt ? de nye jeg har
set på tager ca. 1½ time for at varme 110 liter op,vores tager ca. 4-6 timer
(dette håber jeg så er resultatet af at der mangler solfangervæske !?)

Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-08-05 12:51

On Sun, 28 Aug 2005 13:05:25 +0200, martin wrote:

> vi har fået en solfanger med i vores huskøb,og der er selvfølgelig ingen
> brugsforvirring med....

Jeg har haft stor glæde af de tidligere ejere af mit hus til lignende
spørgsmål.
Har du mulighed for at spørge dem der har erfaringer med lige netop dit
anlæg og dit hus, så vil det være optimalt.

--
MVH
osv...

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-05 12:59

"martin" <ole@ole.ole> wrote in message
> [...]
> set på tager ca. 1½ time for at varme 110 liter op,vores tager ca. 4-6
> timer (dette håber jeg så er resultatet af at der mangler solfangervæske

Apropos solfangere, kan man ikke selv konstruere nogen der giver lidt værdi
?

/Jakob

Fra : [8830] Plis

Dato : 28-08-05 13:10

> [...]
> set på tager ca. 1½ time for at varme 110 liter op,vores tager ca. 4-6
> timer (dette håber jeg så er resultatet af at der mangler solfangervæske

Hejsa Martin

En simpel søgning på Google gav resultat...hos Batec

http://www.batec.dk/Sider/07+Udskrivning/Vejledninger.htm

Mon ikke der skulle være hjælp at hente her..??

Og monstro ikke firmaet vil være dig behjælpelig med netop det du står og
mangler...hvis du beder dem pænt?? Det tror jeg

Bedste hilsner

Peder