Frames når jeg trykker på et link...
Fra : nicolaj

Dato : 27-08-05 20:53

hej jeg er helt ny her og vil gerne spørge om fx hvis man har en
side med frames

den ene frame fylder 20% procent og den anden fylder resten af
siden..

på den side der fylder 20% har jeg mine link

men når jeg trykker på linkene åbner de i samme frame altså det
der fylder 20%

mit problem er altså hvordan får jeg den til at åbne i det andet
frame på 80% når jeg trykker ovre i det der fylder 20%

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-08-05 21:03

nicolaj skrev:

>men når jeg trykker på linkene åbner de i samme frame altså det
>der fylder 20%

Du skal give din frame et navn og så sætte target til denne på
dine links.

Se http://www.html.dk/tutorials/html/lektion12.asp under »Der er
vel flere attributter?«.

Eller kom med et link til siden, det fremmer altid
svarmulighederne.
--
Knud

Fra : nicolaj

Dato : 27-08-05 22:15

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du skal give din frame et navn og så sætte target til denne på
> dine links.
>
> Se http://www.html.dk/tutorials/html/lektion12.asp under »Der er
> vel flere attributter?«.
>
> Eller kom med et link til siden, det fremmer altid
> svarmulighederne.
> --
> Knud
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

tja siden er www.pcmdownload.frac.dk

prøver lige at læse den der sektion engang til :P

Fra : nicolaj

Dato : 27-08-05 22:28

> [...]
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.

okay så har jeg fået løst problemet mere elr mindre...

altså det med at åbne i det andet frame har jeg fået lyst....

men i det første link hvor der står "download siden" den starter op
i et helt 3 frame og jeg ved ikk hvorfor :S men elrs har jeg fået
løst problemet...
www.pcmdownload.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-08-05 22:51

nicolaj skrev:

>men i det første link hvor der står "download siden" den starter op
>i et helt 3 frame og jeg ved ikk hvorfor :S men elrs har jeg fået
>løst problemet...

Fordi det jo er indexsiden, du linker til, dvs. det er dem samme
side, som man allerede er inde på.

Så det er den samme, som bliver åbnet igen.

Som link til din stylesheet bruger du Fracs ftpadresse, det er en
meget dårlig ide.

Link til http://www.pcmdownload.frac.dk/style.css eller blot
style.css

PS. Er dit baggrundsbillede,
http://www.kepplah.com/stuff/plasticswoosh.jpg, et du har ret til
at bruge?

Ps.PS. Når du svarer, så vær at klippe i det du citerer, der er
ingen grund til at citere hele det indlæg, som man svarer på.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-08-05 23:55

nicolaj wrote:

> men i det første link hvor der står "download siden" den starter op
> i et helt 3 frame og jeg ved ikk hvorfor

Du skal i det øverste link ændre target, så der står target="_top"

Du åbner ikke i en helt tredje frame, du åbner framesettet en gang til inde
i framen main. Ovenstående ændring vil åbne i browservinduets top.

Men endnu bedre ville det være, om du helt undlod at bruge frames, det er
forbundet med en masse ulemper:

http://html-faq.dk/2009.asp

En bedre løsning er at inkludere din menu med ssi:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : nicolaj

Dato : 30-08-05 19:35

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> forbundet med en masse ulemper:
>
> http://html-faq.dk/2009.asp
>
> En bedre løsning er at inkludere din menu med ssi:

tak for hjælpen alle sammen