Liv i telefonledning?
Fra : Jean

Dato : 26-08-05 17:01

Hej NG!

Jeg har købt en lejlighed, hvor der var indlagt fastnet. Stikket var
imidlertidigt ikke blevet brugt i flere år, og var helt iret op. Derfor har
jeg fjernet stikket og har nu bare ledningerne...

Kan man på nogen måde konstatere, at der er forbindelse til telenettet? Jeg
vil vide om ledningen eventuelt kan være brudt et sted....

Der er ikke tilmeldt fastnet på adressen endnu.

Mvh Jean.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-08-05 00:25

Jean was thinking very hard :
> Kan man på nogen måde konstatere, at der er forbindelse til telenettet? Jeg
> vil vide om ledningen eventuelt kan være brudt et sted....

> Der er ikke tilmeldt fastnet på adressen endnu.

Hvis du er villig til at betale for det er jeg helt sikker på TDC vil
hjælpe dig.

Hvis der ikke er oprettet en fastnet linie ud til din adresse kan du
ikke teste linien idet den sådan set ikke er koblet til noget i den
anden ende.

Fra : Jean

Dato : 27-08-05 16:16

Henrik Stidsen skrev:
> Hvis du er villig til at betale for det er jeg helt sikker på TDC vil
> hjælpe dig.

Det betaler jeg nok for, når jeg tilmelder mig Internet og/eller fastnet.

> Hvis der ikke er oprettet en fastnet linie ud til din adresse kan du ikke
> teste linien idet den sådan set ikke er koblet til noget i den anden ende.

Tak for svaret.

Mvh Jean.

Fra : Sørensen

Dato : 27-08-05 03:32

"Jean" <>
> Kan man på nogen måde konstatere, at der er forbindelse til telenettet?
> Jeg vil vide om ledningen eventuelt kan være brudt et sted....

Dbehøver Du ikke bekymre dig om. Du betaler een pris hvis der er stik på
adressen og en anden (lidt mere) hvis der ikke er.

vh.
Sørensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-08-05 10:57

In article <430f3cc7$0$2310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jean wrote:
> [...]
> vil vide om ledningen eventuelt kan være brudt et sted....
>
> Der er ikke tilmeldt fastnet på adressen endnu.

Hvis der er abonnement på ledningen, så er der ca. 75 volt mellem
de to ledninger.

Fra : KsNa

Dato : 28-08-05 13:10

> Hvis der er abonnement på ledningen, så er der ca. 75 volt mellem
> de to ledninger.

Vrøvl !

På en alm telefonforbindelse er der ca.48V, hvis det er ISDN er der ca.97V.

Mvh
kim

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-12-05 11:39

Sun, 28 Aug 2005 14:10:29 +0200, skrev KsNa, på 28 linier, i
<4311a9bb$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>På en alm telefonforbindelse er der ca.48V, hvis det er ISDN er der ca.97V.

Og hvis der kun er 6,8V på linien og ADSL'en virker fint er det vel en
fejl på centralen.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : KsNa

Dato : 25-12-05 14:24

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Sun, 28 Aug 2005 14:10:29 +0200, skrev KsNa, på 28 linier, i
> <4311a9bb$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> Og hvis der kun er 6,8V på linien og ADSL'en virker fint er det vel en
> fejl på centralen.

Du svare på er indlæg der er 4mdr. gammelt, tråden er for længst væk hos
mig.

6,8V tyder på en fejl og ikke nødvendigvis på centralen.

Mvh
Kim

Fra : Karsten Andersen

Dato : 25-12-05 15:49

Sun, 25 Dec 2005 14:24:18 +0100, skrev KsNa, på 22 linier, i
<43ae9dc1$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>6,8V tyder på en fejl og ikke nødvendigvis på centralen.

Nogen ide?
Telefonen er død men nummerviseren i telefonen virker fint.
Min gamle Danmark 2 Elite kan heller ikke brugea.

Og fejlmelde den kommer telefonen nok først til og virke i det nye år.
De har jo ikke tid før

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Jean

Dato : 28-08-05 13:18

"Povl H. Pedersen" skrev:
> Hvis der er abonnement på ledningen, så er der ca. 75 volt mellem
> de to ledninger.

Det skriver jeg jo netop, der ikke er...
Desuden er det vist kun 48 volt.

Mvh Jean.

Fra : Sørensen

Dato : 28-08-05 20:19

"Jean" <ask@me> skrev i>
> Det skriver jeg jo netop, der ikke er...
> Desuden er det vist kun 48 volt.
>
> Mvh Jean.

Der kan godt være 48 volt selv om abonomentet er lukket, man piller ikke
ledningerne af på centralen, men lukker bare nummeret ned elektronisk når
det opsiges.

vh.
Sørensen

Fra : Jean

Dato : 30-08-05 08:25

Sørensen skrev:
> Der kan godt være 48 volt selv om abonomentet er lukket, man piller ikke
> ledningerne af på centralen, men lukker bare nummeret ned elektronisk når
> det opsiges.

Du vil altså mene at jeg kan måle mig til om der er forbindelse?

Mvh Jean.

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 31-08-05 08:17

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Jean" <ask@me> mumbled
in news:431409c3$0$1184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Du vil altså mene at jeg kan måle mig til om der er forbindelse?

Hvis der er spænding på (uanset størrelse), så er der forbindelse
ellers kan du ikke afgøre det.

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Thomas H.

Dato : 01-10-05 18:34

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> skrev i
en meddelelse news:Xns96C35E644EEA6newandrewrumpdk@212.242.40.170...

> Hvis der er spænding på (uanset størrelse), så er der forbindelse
> ellers kan du ikke afgøre det.

Med mindre det er fremmet spænding, og det er ikke bare sådan lige at
afgøre..

MVH
Thomas H.

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 19-10-05 10:45

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Thomas H."
<condor-9NOSPAM@mail.dk> mumbled in
> "Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk>
> skrev i en meddelelse
> Med mindre det er fremmet spænding, og det er ikke bare sådan lige
> at afgøre..

Medmindre der er fejl på linien, så bør der ikke være anden spænding
end den udstyret påtrykker i den anden ende. Jeg tror ikke at
fremmed spænding er noget man vil være glad for at have sine linier,
for så kan udstyret i begge ender begynde at ryge!!!

Andrew