Anbefaling af scooter 30 med 16" hjul
Fra : Jan F.

Dato : 27-08-05 08:03

Hej

Hvad vil du anbefale af Scooter 30 med store hjul (16")?

Jeg har kigget på flg modeller:

- Aprilia Scarabeo
- Peugeot Looxor
- Piaggio Liberty

Mine krav til den:
- benzinøkonomi god
- kvalitet

Jeg har hørt at 30 scootere kører med høje omdrejninger og sluger
uforholdsmæssigt meget brændstof, er det korrekt?

Hvilken af de nævnte ville du vælge?

Alle svar er velkomne

mvh Jan

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-05 21:41

> Jeg har hørt at 30 scootere kører med høje omdrejninger og sluger
> uforholdsmæssigt meget brændstof, er det korrekt?

De kører ca 30 km/l .. tager 6-9000 RPM...

Finder du en 4-takter kører du næsten dobbelt så langt pr. ltr.

Tror ikke der vil være den store foreskel på 16" og 12" hjul... måske mindre
retningsbestemt...

Mvh Søren Wagner

Fra : Henrik

Dato : 31-08-05 21:58

Hej

Jeg er enig med Cacba.. Køb en 4 takter..
Gerne en med en Honda replica motor. f.eks

jincheng --> http://www.jincheng.nl/

Desuden er der et mærke der vist hedder sachs eller noget i den stil. De har
en model med store hjul og Honda replica motor..

Motoren er nok den mest gennemprøvet knallert motor der er på markedet.. da
den sidder på honda dax og cd50 som er fra 60'erne.
De bliver desuden også masseproduceret til pocketbikes med motor fra 50ccm
til 125 ccm og er blevet optimeret på mange områder.. bl.a elektronisk
tænding, større oliepumpe m.m..

MVH
Henrik

Fra : Jan F.

Dato : 01-09-05 16:30

"Henrik" <henrik@ask.me> skrev i en meddelelse

> jincheng --> http://www.jincheng.nl/
>
> Motoren er nok den mest gennemprøvet knallert motor der er på markedet..
> da
> den sidder på honda dax og cd50 som er fra 60'erne.

Ja, den husker jeg godt fra 60'erne min bror havde en CB50 (og en CB90).
Synes bare den der "jincheng" ting er lidt for fancy til mig (blir 50 næste
år)
Findes der ikke nogle mere alm typer ?

Jan

Fra : Kajo

Dato : 01-09-05 18:29

"Jan F." skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvad vil du anbefale af Scooter 30 med store hjul (16")?

Kan hverken anbefale det ene eller det andet, men jeg fik for et stykke tid
siden, smidt dette link i hovedet:
http://www.enghave-motor.dk/
der er et par stykker med store hjul

--