Den sorte skruemix fra Harald Nyborg
Fra : ohahaahr@hotmail.com

Dato : 27-08-05 17:50

Hej Alle !

Jeg har netop købt 4 kg skruemix fra NKT (i SORTE æsker). Og sikke en
skuffelse. Kvaliteten var simpelthen for ringe.

Nu fortæller en af mine kolleger mig, at NKTs produkter normalt
leveres i BLÅ æsker. Er der nogen som ved, om de "sorte" skruer er
NKTs discountprodukt ???

Er der andre som har haft samme oplevelser?

Hilsen
Ole

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-08-05 21:59

<ohahaahr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>NKTs discountprodukt ???

>Er der andre som har haft samme oplevelser?

Alle de varer der skal holde til 'et eller andet' skal man aldrig, jeg siger
aldrig, købe hos HN.

Men gå vejen som jeg har trådt for sidste gang. Reklamer over varens klare
mangler og du får dine penge retur med et smil. Problemet er blot at det fik
du ligesom ikke ret meget ud af vel?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : BT

Dato : 28-08-05 08:12

> [...]
> mangler og du får dine penge retur med et smil. Problemet er blot at det

Der vil jeg nu ikke give dig ret.. Mange af HN's vare er af lige så god
kvalitet som andre steder. Og tit og ofte er HN billigere..
Men det er kun, når vi snakker om varer som kan købes i andre butikker.
F.eks. er en bestemt boremaskine den samme om det er hos HN, Bauhaus, jem &
fix eller for den sag Silvan...
Men når vi snakker om HN's egne vare, som ikke kan fås andre steder. Ja så
er det noget skod, for at sige det mildt..

MVH
Brian Svendsen
Esbjerg

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-09-05 11:12

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev

> Alle de varer der skal holde til 'et eller andet' skal man aldrig, jeg
siger
> aldrig, købe hos HN.

Jeg har da ellers købt mange gode ting i Hn og bruger snildt 5-600 hver
måned hos dem.

Men det er jo klart, at det handler om at bruge varen til det, den er
beregnet til, hvilket mange hurtigt overser.

Claus

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-09-05 20:11

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev >
> Men det er jo klart, at det handler om at bruge varen til det, den er
> beregnet til, hvilket mange hurtigt overser.

Det har der også kun været tale om. Varianterne går fra direkte uanvendelig
(borslibeholder), halvdårlig (boremaskine der borer trekantede huller, bor
der ikke kan bore mere end ét hul), mærkevarer der ikke lever op til den
kendte kvalitet (Lysbro spade), og så de almindelige med elektronikting der
afgår ved en for tidlig død. Jeg kunne sikkert remse meget mere op, men det
orker jeg ikke.

Derfor går min varmeste anbefaling til, at man generelt holder sig fra HN,
hvis der stilles (selv små) krav til holdbarhed og anvendelighed.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : jrimmen

Dato : 05-09-05 22:26

mærkevarer der ikke lever op til den
> kendte kvalitet (Lysbro spade), og så de almindelige

vil bare lige kommentere lysbro spaden. Det er sgu såmænd ikke at HN's skyld
men fabrikanten selv, da de et par uheldige produktioner hvor kvaliteten var
dårlig. Der gik desværre cirka 1 måned før producenten fandt ud af dette
(pga af stigende reklamations grad) og trak dem tilbage fra forretninger
landet over.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 28-08-05 09:21

On Sat, 27 Aug 2005 18:50:06 +0200, <ohahaahr@hotmail.com> wrote:

> Jeg har netop købt 4 kg skruemix fra NKT (i SORTE æsker). Og sikke en
> skuffelse. Kvaliteten var simpelthen for ringe.

Hvordan for ringe, hvad er der galt med dem?

/Thomas

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 31-08-05 16:35

ohahaahr@hotmail.com skrev:

> For det første lignede de Torx-skruer. Men da jeg kom hjem, fandt
> jeg ud af, at det ikke var en "rigtig" torx, der passede, men
> derimod en af de andre bits fra mit bits-sæt.

Jeg har de samme skruer og de er med torx-kærv og fungerer glimrende
med de torx-bits jeg har.

> Imidlertid var dette en "mindre" diameter, hvilket betød, at min
> dewalt-boremaskine uden videre kunne "vride" bitsen. Efter kort
> tids brug var den uanvendelig. Heldigvis havde jeg et par ekstra
> bits.

Defekt boremaskine og/eller bits.

> Skruerne havde også et lidt mindre hoved, som gjorde, at de
> simpelthen ikke kunne spænde hårdt nok. I stedet gik de bare ind i
> træet.

Nu er det begrænset hvor hårdt du kan spænde skruerne i et blødt
materiale. Du har for mig at se overspændt skruerne.

> Så næste gang køberr jeg de "blå" skruer.

Meld gerne tilbage med dine erfaringer med dem.

Jeg har absolut ikke haft problemer med de pågældende skruer i hverken
gips med gipsplugs eller i mursten.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-09-05 11:14

<ohahaahr@hotmail.com> skrev

For det første lignede de Torx-skruer. Men da jeg kom hjem, fandt jeg
ud af, at det ikke var en "rigtig" torx, der passede, men derimod en af
de andre bits fra mit bits-sæt.

Det er ganske enkelt ikke rigtigt. Jeg har præcis samme skruer, og det er
100% torx.

Claus