Overfræser
Fra : tb

Dato : 27-08-05 17:10

Bilka har en Blac&Decker KW850E på tilbud. Påstået førpris 899 nu 399

Ville gerne have en bedre end min super duper skod Jem&Fix model der er
totalt ubruglig til andet end dørstopper, men vil omvendt ikke give 3000 for
en makita el.l.

Er der nogen der har erfaringer med B&D'eren, eller skal jeg ofre lidt mere?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-08-05 21:40

On Sat, 27 Aug 2005 18:09:50 +0200, tb <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
> for
> en makita el.l.
>
> Er der nogen der har erfaringer med B&D'eren, eller skal jeg ofre lidt

Hej
Jeg har ikke prøvet den omtalte overfræser. Men jeg kan klart anbefale den
Bosch som haraldnyborg har på tilbud.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6336
Sådan en har jeg og er meget tilfreds. Den er let at indstille og har gode
kræfter tilovers så den ikke køre ned i omdrejmimger ved belastning.
Jeg har også prøvet andre mærker bl.a. en makita til over 2k og en AEG til
omkring det samme. Jeg syntes at min var klart lige så god. Den eneste
ulempe er at man skal holde fast i begge håndtag for at styre den
ordenligt. En anden mangel på min er at der ikke er nogen fin justerings
skrue. Men hvis man er onhyggelig kan man godt undvære den.

/Thomas

Fra : Søren Andersen

Dato : 28-08-05 09:04

> [...]
> ordenligt. En anden mangel på min er at der ikke er nogen fin justerings
> skrue. Men hvis man er onhyggelig kan man godt undvære den.

Den ligner utroligt meget min blå Bosch 900 , bare med stærkere motor og til
1/3 af prisen. Jeg kan varmt anbefale den mht. ergonomi. Jeg ville købe den
og glemme alt om B&D.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 28-08-05 09:20

> Den ligner utroligt meget min blå Bosch 900 , bare med stærkere motor og
> til
> 1/3 af prisen. Jeg kan varmt anbefale den mht. ergonomi. Jeg ville købe
> den og glemme alt om B&D.

Det er det også. Jeg har også prøvet den blå bosch du nævner. Den virker
fuldstændig lige sådan. Største forskel er stilleskruen for dybten. Den
mangler på den grønne.
Og med hensyn til ergonomien så er der intet i vejen med boschen men på
den AEG jeg har haft fat var der en tænd og sluk knap som man ikke
behøvede at holde ind hele tiden. Derfor kunne man betjene den med en
hånd, når først den var tændt. Men det er selvfølgelig også en sikkehed at
man skal have begge hænder på maskinen.

/Thomas

Fra : Søren Andersen

Dato : 28-08-05 09:48

> [...]
> behøvede at holde ind hele tiden. Derfor kunne man betjene den med en
> hånd, når først den var tændt. Men det er selvfølgelig også en sikkehed at

Nu bliver jeg lige i tvivl men jeg mener godt man kan betjene min blå 900
med en hånd...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-08-05 20:40

On Sun, 28 Aug 2005 10:47:45 +0200, Søren Andersen
<soren@lerskov-andersen.SleTdk> wrote:

> Nu bliver jeg lige i tvivl men jeg mener godt man kan betjene min blå 900
> med en hånd...

Det kan man teoretisk godt. Men da kontakten skal holdes inde hele tiden
og fordi kontakten sidder på håndtaget giver det en meget akavet stilling
hvis man forsøger at bruge den med en hånd.

/Thomas

Fra : tb

Dato : 28-08-05 13:52

---
> Den ligner utroligt meget min blå Bosch 900 , bare med stærkere motor og
> til 1/3 af prisen. Jeg kan varmt anbefale den mht. ergonomi. Jeg ville
> købe den og glemme alt om B&D.

Ak ja. Blev jo fristet der ude i Bilka. Alle de gode tilbud. Nu har jeg så
fået B&D'eren hjem, og jeg må sige, at jeg ABSOLUT ikke er imporneret over
kvalitet. Den er lidt bedre end jem og fix's skrammel, men kvalitet, DET er
det ikke. Nå jah, den var også billig, men til normalprisen vil jeg
anbefale alle at gå en stor bue udenom

Tak for input