E-Mail
webnoob 5265
Gmail
Fra : Vince

Dato : 27-08-05 10:24

Nogen der vil sende en invitation til sub.

Kan man benytte det i Outlook?

Vince

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-08-05 10:34

Vince skrev:

>Nogen der vil sende en invitation til sub.

Ja... sendt

>Kan man benytte det i Outlook?

Ja, jeg har dog ikke selv prøvet det da jeg ikke har outlook.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Per Riber

Dato : 28-08-05 18:37

27 Aug 2005 09:33:56 GMT skrev "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com>:

>Ja, jeg har dog ikke selv prøvet det da jeg ikke har outlook.

Jeg har heller aldrig prøvet med Outlook, så jeg kan heller
ikke sige, om det er muligt.

Til gengæld bruger jeg den fra Outlook Express, og det
fungerer fint nok. Jeg synes dog, at serveren virker noget
overbelastet (langsom) for tiden.

Man skal være opmærksom på at følge diverse instruktioner
for setup nøje. Kontoen er lidt tricky at opsætte, fordi der
skal defineres specielle porte og SSL-forbindelser.

mvh Per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-08-05 22:19

"Per Riber" <nospam@none.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> for setup nøje. Kontoen er lidt tricky at opsætte, fordi der
> skal defineres specielle porte og SSL-forbindelser.

Det forstår jeg ikke. Jeg har lige i eftermiddag sat en konto op hos min
datter. Jeg valgte deres automatiske setup, hvor man bare skulle vælge om
det skulle være Outlook express eller Outlook. Så foregik det hele
automatisk med indsættelse af servernavne m.m. Så jeg pillede slet ikke ved
porte eller lign.
Som jeg anfører, så skulle det også kunne lade sig gøre med Outlook.

Kurt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-08-05 00:32

Kurt B. Andersen skrev:

>så skulle det også kunne lade sig gøre med Outlook.

Det kommer an på hvilken version af Outlook det er, for det automatiske
setup skulle efter hvad der står på gmail's support ikke virke med Outlook
2003

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Per Riber

Dato : 29-08-05 14:18

Sun, 28 Aug 2005 23:18:46 +0200 skrev "Kurt B. Andersen"
<kurtanospam@privat.dk>:

> [...]
>det skulle være Outlook express eller Outlook. Så foregik det hele
>automatisk med indsættelse af servernavne m.m. Så jeg pillede slet ikke ved

Så nemt gik det slet ikke, da jeg konfigurerede min
gmail-adgang. Det foregik manuelt i OE's menuer.

Det er snart længe siden, og det er muligt, jeg husker galt
mht. problemernes karakter. Det var muligvis min
emailscanner, der drillede.

Men under alle omstændigheder er det vel en god idé at være
opmærksom på, at gmail bruger SSL og specielle porte...

mvh Per

Fra : Frederik 'Freso' S. ~

Dato : 31-08-05 08:21

Den Mon, 29 Aug 2005 15:18:25 +0200 skrev Per Riber:
> [...]
<zap>

>Men under alle omstændigheder er det vel en god idé at være
>opmærksom på, at gmail bruger SSL og specielle porte...

Så vidt jeg ved så bruge GMail da standardporte for POP3 over SSL?

Jeg har heller ikke haft nogen problemer med opsætning, men jeg har så
også kun brugt SMTP-serveren. :)

--
Frederik 'Freso' S. Olesen <http://freso.dk/>

Fra : Per Riber

Dato : 31-08-05 20:56

Wed, 31 Aug 2005 09:21:18 +0200 skrev "Frederik 'Freso' S.
Olesen" <freso.dk@gmail.com>:

>Så vidt jeg ved så bruge GMail da standardporte for POP3 over SSL?

Hos mig er gmail defineret til port 465 og 995 for hhv. SMTP
og POP3. Standardportene for de to (uden SSL) er 25 og 110.

Forsøgte lige at ændre POP3-port til 110, og så er der ingen
forbindelse til serveren.

>Jeg har heller ikke haft nogen problemer med opsætning, men jeg har så
>også kun brugt SMTP-serveren. :)

Den bruger så heller ikke standardporten, vel?

mvh Per

Fra : Frederik 'Freso' S. ~

Dato : 01-09-05 06:36

Den Wed, 31 Aug 2005 21:55:30 +0200 skrev Per Riber:

> [...]
>
>Forsøgte lige at ændre POP3-port til 110, og så er der ingen
>forbindelse til serveren.

>Den bruger så heller ikke standardporten, vel?

Det er jo så det jeg siger at jeg mener den gør. HTTP over SSL (HTTPS)
har heller ikke standardport 80, men derimod standardport 443.
Googlede lige på 'pop3 ssl port' og kom frem til at standardporten for
POP3 over SSL er 995 og gentog så succesen med 'smtp ssl port' og kom
frem til at SMTP over SSL har standardport 465.
Konklusionen deraf må jo så være at GMail faktisk _bruger_
standardportene til de protokoller den bruger! :)
Det skal så siges at hvis der bruges TLS i stedet for SSL så kører den
vist nok over den almindelige, ikke-krypterede, port. Men jeg kender ikke
så meget til TLS i forhold til SSL.

--
Frederik 'Freso' S. Olesen <http://freso.dk/>