Agent 3,0 hente headersspørgsmål?
Fra : Henning Lund

Dato : 26-08-05 17:54

Er der nogen her i gruppen som har pillet ved nogle indstillinger for at
få den til at hente headers hurtigere, jeg synes det tager en krig at
hente ind.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl"snabela"lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace bla.med lidt køb & salg

Fra : Grunt

Dato : 26-08-05 19:32

On Fri, 26 Aug 2005 18:54:11 +0200, "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid>
wrote:
in dk.edb.internet.software.mail+news
>Er der nogen her i gruppen som har pillet ved nogle indstillinger for at
>få den til at hente headers hurtigere, jeg synes det tager en krig at
>hente ind.

Den eneste forskel på 2 og 3 er at der nu skal hentes headers til desk =
subscribed groups/all folders. Hastigheden det hentes med er der ingen forskel
på. (disclaimer for hastighed hos ISP).
Du har ikke sat den til at hente bodytext samtidigt ?

Fra : Henning Lund

Dato : 26-08-05 20:10

Grunt skrev:

> Den eneste forskel på 2 og 3 er at der nu skal hentes headers til
> desk = subscribed groups/all folders.

Jeg synes den er vanvittig langsom ift. 1,93 eller 2,0.

> Hastigheden det hentes med er
> der ingen forskel på. (disclaimer for hastighed hos ISP).
> Du har ikke sat den til at hente bodytext samtidigt ?

Nope.

Fra : Grunt

Dato : 27-08-05 09:22

On Fri, 26 Aug 2005 21:10:01 +0200, "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid>
wrote:
in dk.edb.internet.software.mail+news

>Jeg synes den er vanvittig langsom ift. 1,93 eller 2,0.

Så prøv det her.: Uncheck "The server creates messages out of order" under
folder/default properties.

Søg på "tuning".

Fra : Henning Lund

Dato : 27-08-05 15:37

Grunt skrev:

> Så prøv det her.: Uncheck "The server creates messages out of order"
> under folder/default properties.

Aheem, hvis det er under tools/servers and accounts, så kan jeg finde
det, men ikke under folder/default.

En anden ting, hvis man skal hente headers ind i alle de grupper man
abbonerer på, skal man så markere dem alle, eller er det subschribed
newsgroup øverst i Agent man skal markere og trykke Get new headers
knappen, der plejer jeg nemlig at have 2 valgmuligheder i de gamle
Agentversioner, get new headers in all groups knappen, og get new
headers in selected groups knappen, hu ha det er ikke let at omstille
sig.

Fra : Grunt

Dato : 27-08-05 17:54

On Sat, 27 Aug 2005 16:37:19 +0200, "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid>
wrote:
in dk.edb.internet.software.mail+news

>Aheem, hvis det er under tools/servers and accounts, så kan jeg finde
>det, men ikke under folder/default.

Gå videre til "what to purge" nederst til højre.
Måske skal de begge fjernes, men det er kun den i default der er nævnt som årsag
til langsom hentning.

Fra : Henning Lund

Dato : 27-08-05 18:45

Grunt skrev:

> Gå videre til "what to purge" nederst til højre.
> Måske skal de begge fjernes, men det er kun den i default der er
> nævnt som årsag til langsom hentning.

Stop lige, hvor er du nu henne og hvilke 2 skal fjernes?

Fra : Grunt

Dato : 27-08-05 19:21

On Sat, 27 Aug 2005 19:45:16 +0200, "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid>
wrote:
in dk.edb.internet.software.mail+news

>Stop lige, hvor er du nu henne og hvilke 2 skal fjernes?

Du nævnte selv den under accounts.

Fra : Henning Lund

Dato : 27-08-05 19:42

Grunt skrev:

> Du nævnte selv den under accounts.

Under servers and accounts er der ingen "what to purge", prøv lige at
tjek det af selv

Fra : Grunt

Dato : 28-08-05 09:21

On Sat, 27 Aug 2005 20:42:04 +0200, "Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid>
wrote:
in dk.edb.internet.software.mail+news

>Under servers and accounts er der ingen "what to purge", prøv lige at
>tjek det af selv

Du er kommet for langt væk til at jeg gider følge dig.

Fra : Henning Lund

Dato : 28-08-05 10:18

Grunt skrev:

> Du er kommet for langt væk til at jeg gider følge dig.

Det er da dig der tåger rundt i div.settings, nå never mind, beklager
jeg ikke kunne følge dine henvisninger til settings der ikke er
tilstede.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-05 11:54

Henning Lund skrev:

> Det er da dig der tåger rundt i div.settings, nå never mind, beklager
> jeg ikke kunne følge dine henvisninger til settings der ikke er
> tilstede.

GVerner er kun ude på at forvirre. Glem ham.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   http://fiduso.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 28-08-05 12:22

Bertel Lund Hansen skrev:

> GVerner er kun ude på at forvirre. Glem ham.

Nå det er ham, det var jeg ikke klar over, tak for advarslen.

Fra : Henning Lund

Dato : 27-08-05 18:53

Forskellen i hentning af headers i ver 1.93 - 2.0 - 3.0 er i rækkefølge:
400-425 kb/sek - 400-425 kb/sek - 60-75 kb/sek.

Det er godt nok meget forskel.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-08-05 20:42

Henning Lund skrev:

> Er der nogen her i gruppen som har pillet ved nogle indstillinger for at
> få den til at hente headers hurtigere, jeg synes det tager en krig at
> hente ind.

Du skal justere hvor mange indlæg der skal hentes pr. sekund. Nu
har jeg slagtet min testopsætning, så jeg kan ikke finde hvor det
er. Det står som standard til 4 /sek.

Magen til hjerneblødning skal man lede længe efter. Hvad tror de
vi betaler for hurtige forbindelser for?

Hvis du sætter det til maksimum eller slår begrænsningen helt fra
(har glemt hvad jeg gjorde), låser Agent for at bilde dig ind at
det går stærkt [1]. Dialog henter 4 gange så hurtigt uden at
låse.

[1] Reelt er der tale om de bruger en ufatteligt tåbelig metode
til at hente indlæg. Begrænsningen skal så kompensere for den
idiotiske bivirkning.

PS. Hvis der nu skulle være nogen der tror at jeg synes at det er
et godt program, så må de tro om igen.

Fra : Henning Lund

Dato : 26-08-05 21:11

Bertel Lund Hansen skrev:

> Du skal justere hvor mange indlæg der skal hentes pr. sekund. Nu
> har jeg slagtet min testopsætning, så jeg kan ikke finde hvor det
> er. Det står som standard til 4 /sek.

Ok den må jeg ind og kigge på. Jeg har godt nok smidt 3.0 på porten i
arrigskab.

> [...]
> (har glemt hvad jeg gjorde), låser Agent for at bilde dig ind at
> det går stærkt [1]. Dialog henter 4 gange så hurtigt uden at

Dialog har jeg kigget lidt på nogle gange, men jeg synes den er bøvet,
da jeg engang imellem henter lidt binært, der kan jeg ikke lige fatte
fremgangsmåden i dialog, agent er ret ligetil hvis der er tale om binært
indhold.

> PS. Hvis der nu skulle være nogen der tror at jeg synes at det er
> et godt program, så må de tro om igen.

Tjoe de gamle agent versioner kan jeg bedre lide, men de mangler
muligheden for at koble en ekstra server til, hvis der mangler body i
nogle af de sendte ting man kan finde i de binære grupper, jeg var bla.
ude for den anden dag, da jeg var ved at købe en brugt plænetraktor, så
var der en som skulle lægge et lille filmklip op som var taget på hans
camera, der manglede 2 body´s som agent mente ikke var tilstede på
serveren mere, da var det rart at ver. 1.93 eller 2.0 havde muligheden
for at hente de manglende dele via en reserve newsserver.

Fra : Henning Lund

Dato : 26-08-05 21:44

Lige et par ekstra spørgsmål vedr. 3.0.
I de gamle Agent versioner kunne man hvis man skulle hente noget binært,
markere emnerne der skulle hentes, og derefter højreklikke og trykke
"save all", samtidigt med at man kunne markere nogle andre emner,
markere dem og så trykke "enter", derved kunne man hente 2 ting ad
gangen, nogen som ved om ver. 3.0 også kan gøre det lille nummer, jeg
har prøvet, men synes kun den vil hente en ting ad gangen.

Under "servers and accounts" er der noget med "connections reserved for
priority tasks" Hvad betyder det, mit engelske er helt i vælten.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-08-05 00:10

Henning Lund skrev:

> Under "servers and accounts" er der noget med "connections reserved for
> priority tasks" Hvad betyder det, mit engelske er helt i vælten.

Jeg kan godt oversætte det, men jeg aner ikke hvad det er - det
gør formodentlig ken programmørerne.

"Forbindelser reserveret til job med høj prioritet".

Fra : Henning Lund

Dato : 27-08-05 15:38

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg kan godt oversætte det, men jeg aner ikke hvad det er - det
> gør formodentlig ken programmørerne.
>
> "Forbindelser reserveret til job med høj prioritet".

Jow, tak for oversættelsen til westjydsk.