sikre bærbar
Fra : kh

Dato : 26-08-05 06:48

Hvordan tyverisikrer jeg bedst en bærbar computer.
Hilsen Karsten

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-08-05 07:18

kh wrote:

> Hvordan tyverisikrer jeg bedst en bærbar computer.

Krypter indholdet af harddisken med GBDE og sørg
for at opbevare en backupkopi et sikkert sted.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-08-05 07:22

Kasper Dupont wrote:

> Krypter indholdet af harddisken med GBDE og sørg
> for at opbevare en backupkopi et sikkert sted.

Jeg glemte lige en detalje, det vil nok også
være en god idé at undersøge hvilke krav dit
forsikringsselskab før de vil dække prisen på
en ny computer i tilfælde af tyveri. Er en wire
nok, eller skal den opbevares i et aflåst lokale?

Fra : Frank

Dato : 26-08-05 11:24

kh skrev:

> Hvordan tyverisikrer jeg bedst en bærbar computer.

Det er vel innholdet som er viktig, ikke selve maskinen ?

Jeg har løst opp dekselet for HDD'en, som jeg da bare drar
ut når jeg finner det nødvendig. Ventemodus og 3 sekunder.

Tyver er mest interessert i selve maskinen, om HDD'en ligger
et annet sted -- kaster man ikke bort tiden med å lete, dersom
man kan i det hele tatt skjønner at noe mangler.

Fra : Kent Friis

Dato : 26-08-05 18:13

Den Fri, 26 Aug 2005 10:24:28 GMT skrev Frank:

> Det er vel innholdet som er viktig, ikke selve maskinen ?

Hvad er dyrest? En ny PC, eller at genindlæse backup'en?

Hvad tager længst tid? At diskutere med forsikringen, og købe en ny PC,
eller at genindlæse backup'en?

Hvis man ikke har en backup var data'ene ikke vigtige nok.

Mvh
Kent