Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Fjerne fladskærm fra gammel bærbar
Fra : co0kie

Dato : 25-08-05 16:32

Hej,

Jeg har mig en rimelig gammel bærbar, som sådan set ikke kan bruges til
noget, men skærmen er ganske udemærket. Så tænkte jeg om man kan skille
de to dele fra hinanden? Og derved få sig en fladskærm?...

Sådan jeg derved kunne finde/lave en fod og have en ekstern
strømforsyning og et skærmstik til computeren.

Mvh
- co0kie

Fra : hansen

Dato : 25-08-05 19:58

"co0kie" <co0kie.usenet@ricaplaza.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sådan jeg derved kunne finde/lave en fod og have en ekstern
> strømforsyning og et skærmstik til computeren.

Og?

Fra : Gubs

Dato : 25-08-05 20:35

> Og?

Genialt svar !

Gubs

Fra : hansen

Dato : 25-08-05 23:42

"Gubs" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Genialt svar !
>
> Gubs

Det var faktisk et spørgsmål. Det ses bl.a. af tegnet efter g'et.

Fra : co0kie

Dato : 25-08-05 21:22

hansen skrev:

> Og?

Iiihh tusinde tak for svaret, nu kan jeg sove trygt uden at skulle tænke
mere over mit problem, virkelig, hvad skulle jeg dog gøre uden dig,
hansen min guru :D

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-08-05 20:02

On Thu, 25 Aug 2005 17:31:42 +0200, co0kie wrote:

> [...]
> noget, men skærmen er ganske udemærket. Så tænkte jeg om man kan skille
> de to dele fra hinanden? Og derved få sig en fladskærm?...

Ja, nu har jeg tilfældigvis prøvet at skille en bærbar ad før :)

Der sidder et specielt kabel på skærmen og der skal helt sikkert laves
en adapter før du kan forbinde et normalt vga kabel til sådan en skærm.

Jeg ville kun give mig i kast med det hvis jeg var god til elektronik og
kunne håndtere en loddekolbe.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-08-05 20:06

On Thu, 25 Aug 2005 21:02:06 +0200, Thomas Jespersen wrote:

> Jeg ville kun give mig i kast med det hvis jeg var god til elektronik og
> kunne håndtere en loddekolbe.

Nu ved jeg ikke om det evt. har din interesse, men en gammel bærbar er en
udmærket kandidat til Linux hvis du vil prøve at kaste dig ud i det.

Fra : co0kie

Dato : 25-08-05 21:25

Thomas Jespersen skrev:

> Nu ved jeg ikke om det evt. har din interesse, men en gammel bærbar er en
> udmærket kandidat til Linux hvis du vil prøve at kaste dig ud i det.

Ok, men dette er virkelig bundskrabberen over alle, så derfor er den
nærmest det eneste "brugbare" på den. Roder også selv med linux, men
denne maskine vil jeg ikke give mig i kast med. Bare den måde man skal
forbinde til nettet på

PCMCIA -> Mærkelig adapter -> RJ45 kabel -> Internettet :D

mvh
- co0kie

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 26-08-05 09:06

co0kie wrote:

> Bare den måde man skal forbinde til nettet på
>
> PCMCIA -> Mærkelig adapter -> RJ45 kabel -> Internettet

Det er ganske standard med PCMCIA-netkort i bærbare, som ikke har
RJ45-stik på bagsiden. Intet mærkeligt i det.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-08-05 23:03

Hej!

Thomas Jespersen wrote:

> [...]
> en adapter før du kan forbinde et normalt vga kabel til sådan en skærm.
>
> Jeg ville kun give mig i kast med det hvis jeg var god til elektronik og

Man 'bør' slet ikke give sig i lag med det. Der mangler hele controlleren til
skærmen og uden den kan det ikke forbindes til et grafikkort... Ellers ville der
nok være flere fladskærme fra gamle bærbare til salg

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Esben

Dato : 26-08-05 07:36

> Man 'bør' slet ikke give sig i lag med det. Der mangler hele controlleren
> til skærmen og uden den kan det ikke forbindes til et grafikkort... Ellers
> ville der nok være flere fladskærme fra gamle bærbare til salg

Jeg har set at en del mini-itx bundkort har LVDS-connector, burde det ikke
kunne bruges? Eller er controlleren specifik fra skærm til skærm?

--
Esben