Stucco Italiano ?
Fra : Studio Smalbro

Dato : 25-08-05 07:37

Er der nogen her der har prøvet at handle hos Stucco Italiano Denmark ?
(htttp://www.stuccoitaliano.dk) Det ser vældigt omfattende ud synes jeg.

Kh
Bjørn

Fra : John Vedsegaard

Dato : 25-08-05 22:41

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her der har prøvet at handle hos Stucco Italiano Denmark ?
> (htttp://www.stuccoitaliano.dk) Det ser vældigt omfattende ud synes jeg.
>
> Kh
> Bjørn
Jeg har ikke handlet hos det pågældende firma.
Men mange forskellige firmaer laver tilsvarende produkter, se f.eks.

www.skovfryd.dk Dansk
http://sto.se Svensk
http://www.artsparx.com/ Amerikansk (med rimeligt god undervisning i brug
af teknikkerne incl. billeder).
Endvidere bør http://www.kobenhavnsfarvehandel.dk/ også kontaktes, da ejeren
er en af de få farvehandlere der virkeligt ved hvad han sælger.

John Vedsegaard

www.taform.dk

Fra : LejfM

Dato : 29-08-05 08:02

Når man kigger på skovfryds hjemmeside ser man at produktet kaldes
Verona-Glit, søges på Google med Verona-Glit, finder man ud af at alle
Flygger butikker skulle ha det..

LejfM

Fra : John Vedsegaard

Dato : 30-08-05 15:20

Verona-glit er IKKE det samme som Stucco!
Derimod er Verona-glit en marmor spartelmasse, som påføres med en
japanspartel og derefter poleres med en speciel voks.
Det er temmeligt vaskbart, men jeg har ikke prøvet det udendørs, så det er
ikke sikkert langtids påvirkning af vand, ikke ødelægger det, men det virker
som om det ville kunne klare det udendørs.

Stucco er en form for puds og påføres med et pudsebrædt, SkovFryd har også
tilsvarende produkter, som jeg dog ikke har prøvet.