Sand til fliselægning og fugning?
Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 24-08-05 15:15

Hej,

Hvilket noget sand skal jeg købe til til fliselægning og fugning?

Og hvor finder jeg det billigst i Nordjylland? (Skal "kun" bruge ca. 1 m3)

Br,
Morten

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-08-05 20:20

On Wed, 24 Aug 2005 16:15:16 +0200, "Morten Brokjær Klostergaard"
<mkg@tera.dk.invalid> wrote:

>Hvilket noget sand skal jeg købe til til fliselægning og fugning?

Flisesand til fliserne

>Og hvor finder jeg det billigst i Nordjylland? (Skal "kun" bruge ca. 1 m3)

Nordjylland er stort ......

Jeg plejer at hente det hos Vrå Mørtelværk.

Fra : J. Olsson

Dato : 25-08-05 08:26

Du skal bruge harpet sand som underlag og hvidt strandsand til fugning.

mvh
JO

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 25-08-05 09:22

"J. Olsson" <joeson@webspeed.dk> wrote in message
> Du skal bruge harpet sand som underlag og hvidt strandsand til fugning.

Takker.

Br,
Morten

Fra : anders majland

Dato : 24-08-05 17:54

> Og hvor finder jeg det billigst i Nordjylland? (Skal "kun" bruge ca. 1 m3)

Nærmeste sand/grusgrav medbringende ejen trailer (og så et par ture)

Fra : Petersen_Michael

Dato : 25-08-05 19:48

In news:430d73f4$0$18646$14726298@news.sunsite.dk,
anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> Typed:
> Nærmeste sand/grusgrav medbringende ejen trailer (og så et par ture)

Kommer da an på traileren, bilen og kørekortet - om der skal mere end en
enkelt tur til

Overlæs, er SVJV ikke med i sort 1. september (3 ryk, og en aflevering)
færdsels regulerings §§

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : anders majland

Dato : 26-08-05 10:03

> Kommer da an på traileren, bilen og kørekortet - om der skal mere end en
> enkelt tur til
>
> Overlæs, er SVJV ikke med i sort 1. september (3 ryk, og en aflevering)
> færdsels regulerings §§

Enig men den typiske hobby trailer har nu en totalvægt på 500kg,selvom de
ofte kan holde til "noget mere" ...

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-08-05 16:04

In news:430edc2c$0$18642$14726298@news.sunsite.dk,
anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> Typed:

> Enig men den typiske hobby trailer har nu en totalvægt på
> 500kg,selvom de ofte kan holde til "noget mere" ...

Ok, min husmands trailer har en total på 1500 Kg.
Havde det bare været været last, havde jeg sådan ca. kunnet læsse 1m³
lovligt.
den findes også i en 2000 Kg. udgave, og eneste forskelle er typepladen, og
prisen..

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 25-08-05 10:10

Fra : Petert

Dato : 25-08-05 22:01

He-he, 80 kr. per 25 kg (doh)

Hos en grusgrav kan du købe en trailer for en 50'er, som selvfølgelig ikke
er behandlet, men alligevel noget af en forskel

Fra : Max

Dato : 25-08-05 22:58

Hej

> Hvis det virker synes jeg det er merprisen værd, da vi slipper for at
> rense fuger og/eller bruge (penge på) gift.
> Tror vi gav 80,- for 25kg i Bauhaus.

Så er strandsand nu billigere og det er også ukrudsthæmmende
på grund af saltinholdet.

Mvh Max

Fra : Ih

Dato : 28-08-05 06:36

Jeg vil tro at det største problem med at bruge starndsand er, at det ikke
låser stenene, som "rigtig" fugesand skal gøre. Dette kan man så evt forsøge
at kompensere for på anden vis, men det med saltindholdet har jeg yderst
vanskeligt ved at følge... Natriumsalte som NaCl opløses fantastisk let, og
bortskylles dermed hurtigt.

Der er desværre stort set aldrig billige og lette løsninger på større
problemer, ellers havde det jo allerede været alment kendt og anvendt >s<

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 26-08-05 08:03

Fra : CC

Dato : 27-08-05 14:04

"Morten Brokjær Klostergaard" skrev i

> Hvilket noget sand skal jeg købe til til fliselægning og fugning?
> Og hvor finder jeg det billigst i Nordjylland? (Skal "kun" bruge ca. 1 m3)

Fliselægning - > alm. grus hentet/bragt fra nærmeste grusgrav.
Fugning -> Brug noget af det nye type (Jeg ved ikke hvad det hedder, men det
har en høj pH værdi, så ukrudt ikke kan gro i det)