PDF bliver til Winmail.dat - HJÆLP
Fra : Lisbeth Staghøj

Dato : 23-08-05 22:45

Hej med jer,
Kan I hjælpe mig med et problem i modtagelse af mails vedhæftet en
fil.

Program : Outlook Express
Windows XP
Norton Antivirus

Afsenderne vedhæfter en fil i enten PDF eller JPG format, og jeg
modtager i TDC's webmail en Winmail.dat og ikke andre filer.

Når jeg så tager den ned i Outlook Express er der overhovedet ingen
filer med. ?

Denne afsender er den eneste jeg ikke kan modtage den slags filer
fra.

Mystisk eller er der mening med galskaben ??

Håber at I har et hint jeg kan bruge.

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 23-08-05 23:31

"Lisbeth Staghøj (slet EYN71)" <punthills@EYN71post.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:11248337220.739218135584832@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> fra.
>
> Mystisk eller er der mening med galskaben ??

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;278061

Du kan finde et program der med lidt held kan læse filen men
bed personen om at konfigurere hans mailprogram så den
overholder de standarder der gælder og som andre mailprogrammer
bruger.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 23-08-05 23:47

Lisbeth Staghøj (slet EYN71) skrev:

> [...]

> Afsenderne vedhæfter en fil i enten PDF eller JPG format, og jeg
> modtager i TDC's webmail en Winmail.dat og ikke andre filer.

Det er ikke unormalt at afsenderen så har afsendt fra Outlook og ikke
har ændret på afsender-indstillingerne til et mere internet-venligt
format.

> Når jeg så tager den ned i Outlook Express er der overhovedet ingen
> filer med. ?

Norton Antivirus synes nok, af en eller anden årsag, at vedhæftede
filer ved navn winmail.dat er slemt og skjuler eller sletter det for
dig. Det kan i høj grad afhænge af indstillingerne af programmet.

> Mystisk eller er der mening med galskaben ??

Det er svært at sige noget klogt om, uden at have kontrol med begge
ender af problemet (jeg tror at afsenderen sender fra en dårligt kon-
figureret Outlook men ved det ikke. Jeg tror at din Norton Antivirus
blander sig i modtagelsen men ved det ikke. Det er heller ikke umuligt
at et filter hos din internetudbyder "hjælper" dig af med skadelige
vedhæftede filer).

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-05 21:10

Lisbeth Staghøj (slet EYN71) wrote:
> [...]
> fra.
>
> Mystisk eller er der mening med galskaben ??

du har formentligt sat din mail klient til at sende mails som .rtf format...

Fra : Carsten Holck

Dato : 27-08-05 20:10

Lisbeth Staghøj (slet EYN71) said the following on 23-08-2005 23:45:
> [...]
> fra.
>
> Mystisk eller er der mening med galskaben ??

Søgefter et program der hedder VMDecode fx. her
http://www.biblet.freeserve.co.uk/

det løser problemerne

/carsten