Hvad kan løse problemet
Fra : Morten Sørensen

Dato : 05-06-01 17:10

Hej
Jeg har lige smidt de Org. ruller i min Hot 50 (Før havde jeg 4g i, men
mange mente at de var alt for lette(og det var de).Hotten er afdroslet(45
Topstykke, Begrænsninger, Basic Udstødning). Den har et skidegodt optræk op
til de 25-30 kmt, men når den kommer til de 30 falder optrækket og når den
så kommer op over de 40 kmt begynder den igen for alver at stige i fart.
Hvad kan det være?? Hvad kan jeg gøre??
PS. Den kører skide godt med de ruller(har næsten aldrig kørt bedre),
problemet er bare i mellem 30-40kmt

Morten

Fra : Lasse Laursen

Dato : 05-06-01 17:14

Min hot gjorde det samme. Så fik jeg nye ruller i og så
kunne den ikke slæbe mig rundt med mere end 50. =(

Så vær glad for det du har. Det blir sikkert ikke bedre
uden noget tun.

---------------------
Lasse @ Slow Hot50

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-06-01 17:23

> [...]

> Hvad kan det være?? Hvad kan jeg gøre??
> PS. Den kører skide godt med de ruller(har næsten aldrig kørt bedre),

Det gjorde min PGO også, indtil jeg købte en Polini Rem. Så trækkede den
lige hele vejen op.
Hvor langt havde din hot kørt inden du fjernede begrænsningerne på den? Har
den kørt langt, kan
det ske at kilremmen har lavet en lidt dyb rille i variator / blæserhjul, da
den jo for det meste har kørt 40km/t og ikke
en skid mere. En Malossi eller Polini Variator kan nok også gøre det. Men
der skulle være noget om at
der er lidt slør i dem Polini laver til PGO. Om ikke andet, så fik en af
mine venner på det nærmeste ødelagt
krumtappen fordi den kunne vrikke lidt fra side til side, og dermed smadrede
krumtappen lige så stille, og til sidst
kørte den bare rundt uden at tage variatoren med. Så jeg ville vælge en
Malossi. Rullerne skal nok være 5 gr ca.

Hilsen Thomas @ Snart Corsa Stalker

Fra : Morten Sørensen

Dato : 05-06-01 18:36

Der er ikke dybe riller i hverken blæserhjulet/variator
Hvad gør en Polini Rem??

Morten

Fra : Søren Houmark

Dato : 05-06-01 19:14

polini remmen er vidst 8 mm bredere...det giver vidst lidt mindre topfart,
men jævnt træk

/Free

Fra : Morten Sørensen

Dato : 06-06-01 17:19

Jævnt træk? Langsomere?

Fra : Søren Houmark

Dato : 06-06-01 17:31

Ikk nødvendivis....den skulle bare trække mere jævt i det....der fleste
scootere har et punkt hvor de bare trækkker....det ligesom bliver fordelt !
hæng mig ikk op på noget

/Free