Lamper over bord....
Fra : Nette

Dato : 23-08-05 20:30

Hej gruppe.

Vi har fået nye lamper ( to stk.), der gerne skulle hænge over vores
spisebord. Til dagligt står spisebordets ene ende op mod væggen, men når vi
har gæster, og trækker pladerne ud, drejer vi bordet 95 grader og rykker det
selvfølgelig samtidig ud fra væggen.
Vi vil gerne have lamperne drejet med og evt. skilt dem lidt ad, således de
kan dække hele det lange bord. Den yderste lampe passer fint, men den anden
lampe skulle gerne rykkes ned mod den anden ende af bordet.

Kan man få nogle skinner til den slags? Hvor og koster de 100, 200, 500 el.
1000 kroner?

Nogle ideer?

PFT

Nette

Fra : Inger Pedersen

Dato : 23-08-05 20:55

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan man få nogle skinner til den slags? Hvor og koster de 100, 200, 500
> el.
> 1000 kroner?

Ja.
Hos el-forretninger.
Så vidt jeg husker et par hundrede (det er længe siden, jeg købte en).

Hilsen Inger

Fra : Thomas

Dato : 23-08-05 21:51

Øhh, 95 grader helt præcist!

Det var da noget af en opstilling. Nu er det vel ikke et rundt bord:)

Men spøg til side.

Jeg ved du kan få flere systemer, både 1-fasede, som du skal have, og
flere-fasede.

Jeg ved at "Canalis" laver flere modeller af deres systemer. Det kunne evt.
være noget.
http://www.schneider-electric.dk/produkter/products.asp?GroupString=%7C5466%7C5484%7C5485%7C&ID=100613&BrandID=3542

Ellers prøv at se på denne side.

http://www.elvvs.dk/articlelist.2223

Hilsen Thomas

Fra : ellisa

Dato : 23-08-05 22:41

> [...]
> lampe skulle gerne rykkes ned mod den anden ende af bordet.
>
> Kan man få nogle skinner til den slags? Hvor og koster de 100, 200, 500

Mine forældre har samme bordflytningssystem, og de har bare nogle af de der
hvide "kroge" som man skruer op i loftet.
Når bordet så er flyttet, hægter man lampens ledning på den anden krog.

Noget mere diskret end en skinne, hvis du spørger mig.

/ellisa

Fra : Nette

Dato : 23-08-05 22:52

"ellisa" skrev

> [...]
> Når bordet så er flyttet, hægter man lampens ledning på den anden krog.
>
> Noget mere diskret end en skinne, hvis du spørger mig.

Jeg tager mig selv til hovedet lige nu, godt rød i ansigtet. Jeg hoppede
blot med på min bedre halvdels Storm P-agtige tankegang og glemte at tænke
logisk....

Tak for alle jeres svar.

Vi kigger på skinnerne, men jeg tror nok det ender med den nemme og noget
mindre iøjefaldende løsning med krogene.

Nette