Skærme
Fijala 3554
Dell 2405FPW
Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 23-08-05 13:59

Jeg har netop købt en Dell 2405FPW TFT skærm og er stødt på et problem, som
jeg synes er underligt.

På mit skærmbillede er der en lodret rød streg/linie som strækker sig fra
toppen til bunden af skærmbilledet, denne røde streg er placeret ca. 60%
inde på skærmen målt fra venstre kant - eller 40% målt fra højre om man vil.

Den røde streg er der ikke når computeren starter op (i
windows/DOS-opstartsfasen), men den kommer frem så snart Windows er
færdigindlæst. Når skærmen kører sit "test-program" hvor en boks med 4
forskellige farver kører rundt på skærmen er den røde streg der heller ikke
så vidt jeg kan se - men vælger man PBP (et skærmbillede ved siden af et
andet, så er den der stadig - med den samme placering som ved alm.
skærmbillede).

Jeg har være inde i OSD, jeg har opdateret drivere til mit grafikkort
(Sapphire Radeon 9800 PRO Ultimate Edition) og jeg har forsøgt mig med både
det alm. videokabel samt det specielle DVI kabel. Ingen af disse ting har
desværre kunne afhjælpe problemet.

Jeg bruger Windows XP Pro.

Alle gode idéer til hvad der kan være galt, samt til hvordan jeg kan løse
problemet, modtages med stor taknemmelighed!

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-08-05 14:16

On Tue, 23 Aug 2005 14:59:12 +0200, Morten Munk-Jensen wrote:

> Den røde streg er der ikke når computeren starter op (i
> windows/DOS-opstartsfasen), men den kommer frem så snart Windows er
> færdigindlæst. Når skærmen kører sit "test-program" hvor en boks med 4

Det her er et vildt skud i tågen, men har du installeret drivere og
ICM farveprofilen (ligger sikkert på en cd der følger med)?

Jeg kan dog ikke helt se hvorfor den skulle opføre sig sådan uden de
drivere. Prøv evt. at vrikke med kablet for at udelukke en løs
forbindelse.

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 23-08-05 14:43

> [...]
>
> Jeg kan dog ikke helt se hvorfor den skulle opføre sig sådan uden de
> drivere. Prøv evt. at vrikke med kablet for at udelukke en løs

Tak for dit forslag. Men i følge egenskaber for min skærm, så er den rette
ICM-farveprofil allerede installeret, så det bør ikke være det der er
problemet.

Mvh
Morten

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-08-05 15:04

On Tue, 23 Aug 2005 15:43:09 +0200, Morten Munk-Jensen wrote:

> Tak for dit forslag. Men i følge egenskaber for min skærm, så er den rette
> ICM-farveprofil allerede installeret, så det bør ikke være det der er
> problemet.

Det lyder til problemet kun er i selve Windows, og så kom jeg til at
tænke på hvad der mon sker hvis du ændrer opdateringsfrekvensen for
skærmen, måske den er sat til noget den ikke kan klare hvis det da
overhovedet kan lade sig gøre.

Fra : Morten Munk-Jensen

Dato : 23-08-05 15:15

> [...]
> tænke på hvad der mon sker hvis du ændrer opdateringsfrekvensen for
> skærmen, måske den er sat til noget den ikke kan klare hvis det da

Hej igen Thomas
Jeg har snakket med Dell og de kunne heller ikke rigtigt forstå/løse
problemet, så jeg får en ny skærm i stedet for. Så er vi fri for at bruge
mere tid på det
Tak for din hjælpsomhed, jeg kan lige afprøve dit forslag.

Mvh
Morten

Fra : Anders Fleron

Dato : 24-08-05 17:44

Er der nogen som ejer denne skærm som kan fortælle hvordan den klarer sig
med hensyn til opdateringshastighed i hurtige 3d-spil. Jeg er ikke pernitten
med det men der er dog en grænse. En række reviews giver den hug for dette
punkt og for at være dårlig til at afspille film.

Fra : MkC@cybercity.dk

Dato : 27-03-06 18:05

Den er perfekt til 3D spil, jeg har ikke noget form for 'ghost'på skærmen. .
dog spiller jeg p.t. kun world of warcraft og half-life 2 (kører begget i
1920x1200) og på så high detalis som mit geforce 6800 ultra kan klarer..

Men film ser stadig bedere up på en CRT skærm. .. men det er ikke noget der
genere på nogle måder

Så jeg kan ikke andet en anbefale skærmen, det er et rigtig godt køb og hvis
du skal have noget der er bedere i samme størrelse skal du op og give min.
2x så meget for den.