MC hjelm
Fra : Tobias Nawrocki

Dato : 05-06-01 16:57

Hejsa med Jer,

Jeg skal snart begynde på MC skole og det glæder jeg mig til - meget !

....men jeg har gået og kigget lidt på noget så kedeligt som hjelme - og det
er sq' da ret indviklet ! Er der nogen herinde der kan anbefale en absolut
begynder hvilke modeller der er værd at undersøge nærmere.

Jeg bruger briller - men jeg tror ikke det vil genere mig ikke at tage
brillerne af for at få hjelmen på. Jeg har også et ret stort hovede (ja, jeg
er klog .

Jeg vil helst have en sort hjelm

--
/Tobias
ICQ#: 3558390

Fra : Bo Thomsen

Dato : 05-06-01 17:57

> Er der nogen herinde der kan anbefale en absolut
> begynder hvilke modeller der er værd at undersøge nærmere.

jeg har en shoei xs800 i helt sort og i den kan foret tages ud og vaskes i
hånden ( eller skiftes ). den lavet af en eller anden form for letvægts
fiber som gavner ved man ikke bliver træt af bære på'en
samt den er stabil ved høj fart - men støj er nok altid et problem i hjemle
når man kører mere end 40 km/t
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : MicJen

Dato : 05-06-01 18:04

Hej!

Den hjelm du køber skal sidde ret stramt. Den skal ikke sidde og daldre.
Prøv nogle forskellige. Hør evt. forhandleren (som jo måske ikke er helt
opjektiv, men alligevel...).

Desuden vil jeg anbefale dig at købe en hjelm med nogle farver. Det er
passiv sikkerhed (bliv set!).

Jeg ved ikke om det virker, men prøv også hjelme med såkaldt dugfrit visir.
Det er i hvertfald irriterende med den dug!

Mvh
Michael
Århus

Fra : Pein

Dato : 05-06-01 18:51

MicJen skrev ...

>Den hjelm du køber skal sidde ret stramt. Den skal ikke sidde og daldre.

Rigtigt, og prøv som test at tage fat i "nakken" af hjelmen (når du har
taget den på) og se om du kan vride den af henover hovedet. Bør nok prøves
uden brillerne på.

Flere ellers fine hjelme har den fejl at man kan tage dem af på den måde.
Min Schuberth har en lille rem i nakken der forhindrer det.

Mvh. Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Fra : Armand

Dato : 05-06-01 20:23

Tobias Nawrocki <tobias@nawrocki.dk> skrev i en

> Jeg bruger briller - men jeg tror ikke det vil genere mig ikke at tage
> brillerne af for at få hjelmen på. Jeg har også et ret stort hovede
> Jeg vil helst have en sort hjelm

Hvor i landet bor du?

Min tykhovede svoger er særdeles glad for pasformen i hans kulfibersorte
Kiwi-hjelm.
Den importeres af mc-forretningen: CVP i Horsens!

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 05-06-01 22:13

Hej,

Jeg er også ved at tage kort ... og til info så får du nok ikke lov til at
køre med din egen hjelm, da der skal være radio monteret i hjelmen for at
kørelæreren kan orientere dig mens i kører. Så vent evt. lidt med at købe
hjelm og undersøg markedet bedre.

God fornøjelse!

Tony

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-06-01 23:17

Tony Lorentzen wrote:
> [...]
> kørelæreren kan orientere dig mens i kører. Så vent evt. lidt med at købe

Jeg brugte da min egen hjelm, da jeg tog pappet! Radioen var sådan en
fætter man hægtede på øret (nej, ikke hele radioen og den kunne sagtens
være i min almindelige hjelm. Sådan nogle skolehjelme har sådan en sær duft
af svedig gnu
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Lone

Dato : 05-06-01 23:45

"Tony Lorentzen" <tony@lorentzen-nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kørelæreren kan orientere dig mens i kører. Så vent evt. lidt med at købe

Det kan være rigtigt eller forkert - - det med radioen monteret i hjelmen.
Her bruger vi løse "øreboller"- som vi kalder dem, så her kan folk bruge
vore hjelme eller egen.
M.v.h Lone

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 06-06-01 17:50

Ja det er nok noget der afhænger af hvilken skole man tager kortet hos. Hos
Tip Top bruger de hjelme med indbygget højttaler, så derfor kan vi ikke
bruge vores egne hjelme. Men forhør dig evt. på skolen først.

Tony

Fra : Tobias Nawrocki

Dato : 06-06-01 21:52

"Tony Lorentzen" <tony@lorentzen.dk> wrote in message
> [...]
> Tip Top bruger de hjelme med indbygget højttaler, så derfor kan vi ikke
> bruge vores egne hjelme. Men forhør dig evt. på skolen først.

Hehe - jeg skal starte hos Tip Top

...men en af årsagerne til at jeg ville købe en hjelm nu, var netop for at
undgå lugten af selvdød gnu...

Fra : Rune Jensen

Dato : 10-06-01 21:18

Hej Thomas.

Jeg har en NOLAN N100.
Det er en den kan åbnes foran (politimodel), og gør det derfor nemt at tage
briller på.
Den fås i sort, og 15-20 andre farver og dessiner.
Kik evt. på: http://www.louis.de , og søg på NOLAN.
Husk at prøve den hos en forhandler først, både hvad angår størrelse og
pasform.
Held og lykke med kortet

Vi ses derude...

Rune Jensen
400 Bandit

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 11-06-01 09:16

> Jeg har en NOLAN N100.

Jeg er også glad for min n100 men det vil være synd at kalde den støjsvag...
Det eneste andet ankepunkt er at det kræver to hændet at åbne den (men den
kan sagtens lukkes me den hånd)

(Men støjen er ikke noget problem ved lovlige danske hastigheder ...)
--
Anders Majland
Mazda 626 2,2 i GLX st. car 90'