Bruseniche uden forhæng
Fra : Michael Andersen

Dato : 22-08-05 20:40

Jeg er i færd med at renovere badeværelset og skal i den forbindelse have
etableret en bruseniche i det ene hjørne.

Jeg vil gerne undgå badeforhæng og spørgsmålet er så hvor det er mest
optimalt at lave åbningen. I siden af nichen eller forfra? Eller måske i et
hjørne?

Jeg regner med at en åbning på omkring 50 cm må være tilstrækkeligt. Nichen
kommer til at måle ca. 80*90 indvendigt.

Alle erfaringer modtages med kyshånd.

Mvh
Michael

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-08-05 21:18

Hej,

On Mon, 22 Aug 2005 21:39:34 +0200, "Michael Andersen" <mga@uni-c.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg regner med at en åbning på omkring 50 cm må være tilstrækkeligt. Nichen
>kommer til at måle ca. 80*90 indvendigt.

Vi havde en niche uden forhæng, det fungerede ganske fint. Vores
badeværelse var ret smalt så vi fik bygget i den ene ende:

--------vvvv----
! a
!-
!
--ggggg
!
!
!
!
!
!
!
-----------------

Hvor !- var blandingsbatteriet, vvvv et vindue, a afløbet. ggggg er
glasbyggesten i cirka 2 meters højde og en meter ud i rummet. Gulvet
var så lidt lavere i hele den firkant der dannede "bruseområdet"

Det fungerede ganske glimrende. Vi havde så håndlæder hængende lige
udenfor glasvæggen på væggen modsat blandingsbatteriet, så man kunne
nå at fange et og tørre sig uden at skulle ud på gulvet.

** Lars

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-08-05 21:26

> Jeg regner med at en åbning på omkring 50 cm må være tilstrækkeligt.
> Nichen kommer til at måle ca. 80*90 indvendigt.

For lille! Nichen skal mindst være 90*90 og helst 100*100 cm. Og åbningen
skal være så stor, så du kan gøre ordentligt rent uden at skulle sno dig som
en ål - eller være pygmæ.
Vi har åbnningen 90 grader i forhold til bruseren, og det fungerer fint.
Skulle jeg lave en ny bruseniche i dag, så ville jeg vælge sådan en meter
rist i bagkanten af nichen, og ikke lave gulvet uden for brusenichen pinlig
vandret - så løber vandet nemlig ingen steder.

Mvh Maria

Fra : HKN

Dato : 22-08-05 21:38

> [...]
> rist i bagkanten af nichen, og ikke lave gulvet uden for brusenichen
> pinlig vandret - så løber vandet nemlig ingen steder.

Det afhænger jo af hvor stort badeværelset er - men jeg har en tendens til
at give Maria ret.
I vores badeværelse på 4,5 m2 lavede vi en 80 x 80 m. 60 cm åbning, jeg
ville ikke lave åbningen mindre!

Vi har lavet åbningen v. at skære det ene hjørne af

-Henrik

It has removed 2 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!