kan ikke finde sever
Fra : Andreas

Dato : 22-08-05 19:38

jeg skriver hostname og brugernavn og password og jeg bruger
coffecup-free-ftp

og så stor den bare der og tenker og efter 1 times tid siger den
at den kunne finde hostname brugernavn og password og så prøver
jeg at uplovde fillerne og der sker ikke noget

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 22-08-05 20:29

> [...]
> at den kunne finde hostname brugernavn og password og så prøver
> jeg at uplovde fillerne og der sker ikke noget

Det er meget svært at hjælpe ud fra de sparsomme informationer du
giver...
Hvor er det lige at du oploader til?

--
MooreHojer

Fra : Dennis Munding

Dato : 22-08-05 20:55

Hej Andreas!
"Andreas" <Andreas.Madsen13@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at den kunne finde hostname brugernavn og password og så prøver
> jeg at uplovde fillerne og der sker ikke noget

Et råd herfra, såfremt du bruger Internet Explorer:

Skriv følgende i adresse-feltet:

ftp://DIT-DOMÆNE.DK (eller hvad det nu slutter på - jeg bruger ikke andet,
og det fungerer glimrende!)

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-08-05 23:37

Dennis Munding wrote:

> "Andreas" <Andreas.Madsen13@skolekom.dk> skrev i en meddelelse
> og jeg bruger

> Et råd herfra, såfremt du bruger Internet Explorer:

Det gør han jo netop ikke. Han bruger en ftp-klient.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 23-08-05 17:37

In news:<430a538b$0$18637$14726298@news.sunsite.dk>
Erik Ginnerskov typed:

> Det gør han jo netop ikke. Han bruger en ftp-klient.

Og får ikke forbindelse

Den angiven metode virker hver gang man får en dialog boks og bliver
promptet for sin brugerid og pasword og vupti så virker det. Uden at man
skal angive forskellige kryptiske svar og ændre i indstilligner som
sjældent er specielt godt dokummenteret. På fjerde semester lavede jeg
en større opgave om FTP og og afprøvede omkring 50 inden jeg
programmerede min egen. Lad mig sige det på denne måde, det var skønne
spildte kræfter. Hvis alt hvad man behøver at gøre er, at skrive
adressen og indtaste id og password i stifinderen

Og alt opførerer sig som det var en mappe på ens egen computer (borset
fra at papirkurven ikke virker).

Så det var faktisk et rigtig godt svar.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Internettet er for alle!
http://80.62.61.212/webuseability/index.asp

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-08-05 18:35

Johnny Winther Ronnenberg submitted this idea :
> Hvis alt hvad man behøver at gøre er, at skrive
> adressen og indtaste id og password i stifinderen

> Og alt opførerer sig som det var en mappe på ens egen computer (borset
> fra at papirkurven ikke virker).

Til gengæld er Explorer/Internet Explorer en af de aller aller
dårligste FTP klienter set fra serveren. Tilsyneladene kan den ikke
finde ud af at genbruge en allerede oprettet forbindelse og åbner og
lukker forbindelsen mange mange gange uden at der er noget behov for
det.

Fra : Dennis Munding

Dato : 24-08-05 21:08

Hej Erik!

> Det gør han jo netop ikke. Han bruger en ftp-klient.

Kan ikke se nogen steder, at han skrevet, at han ikke bruger IE...

Mit forslag gik ud på (omend lidt skidt forklaret), at kunne bruge browseren
istedet...

Jeg kan ikke nikke genkendende til de problemer, som Henrik Stidsen nævner
længere nede i tråden!

Bare min erfaring...

Fra : Benny Nissen

Dato : 25-08-05 00:41

Dennis Munding wrote:

> Kan ikke se nogen steder, at han skrevet, at han ikke bruger IE...

Fra første indlæg i tråden:
"...og jeg bruger coffecup-free-ftp"

--
Benny Nissen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-08-05 10:44

Dennis Munding expressed precisely :
> Jeg kan ikke nikke genkendende til de problemer, som Henrik Stidsen nævner
> længere nede i tråden!

De ses også (stort set) kun fra serverens side så med mindre du har set
det derfra så er det ikke så mærkeligt ;)