mexico
Fra : Gry

Dato : 22-08-05 19:05

Nu har jeg besluttet at turen går til mexico, til Acapulco.

er der nogen der har erfaringer med rejser dertil, og noget man skal se...
og evt. hvor man finder den billigste flyrejse og hoteller osv ?

Tak for hjælpen

/Gry

Fra : Kim Persson

Dato : 22-08-05 20:42

Hej Gry.
Hvor lang tid skal du være afsted?
jeg har selv lige været i mexico, dog ikke i acapulco, da lonely planet
fraråder det som en overturistet ret kriminel by.
Men hvis du gerne vil have sol, strand i mexico så tag til Play del carmen.
Det er et meget lækkert sted, hvorfra man let kan rejse til cancun og
cozumel island, hvis du vil se lidt nyt på et tidspunkt...

//Kim

Fra : Gry

Dato : 23-08-05 10:35

> [...]
> Det er et meget lækkert sted, hvorfra man let kan rejse til cancun og
> cozumel island, hvis du vil se lidt nyt på et tidspunkt...

Jeg skal være afsted i 2uger... og hvor langt ligger play del carmen fra
lufthavnen i mexico city? mener at det var der jeg havde fundet flybilletter
til for 4400.. og kan du evt. anbefale noget sted at bo ?
hvad med strandene, er det flotte ?
tak for hjælpen :)

Fra : Kim Persson

Dato : 23-08-05 11:58

> [...]
> lufthavnen i mexico city? mener at det var der jeg havde fundet
> flybilletter til for 4400.. og kan du evt. anbefale noget sted at bo ?

Play del carmen ligger vist omkring 20 timer i bustur fra mexico city, men
ellers er der også en lufthavn, så du kan flyve hertil.
Lige udfor play del carmen ligger Cozumel som er mexicos eneste caribiske ø.
Google.dk er god til at finde billeder og oplysninger om både acapulco samt
play del carmen

Vandet er rigtig caribisk, altså meget klart, fin farve turkis. og har du
dykkercertifikat eller lyst til snorkel, så er Cozumel stedet. I play del
Carmen boede jeg på noget som hed Hotel Hul Ku, mener det kostede 350dimser
om dagen for et dobbeltværelse, men det er også forholdsvis luksuriøst.
Prisen fik vi ved en kort forhandling.
Hvis du skal have et sted at bo i mexico city, så boede vi på hostel moneda,
de giver også morgenmad og aftensmad til 300dimser for et dobbelværelse.

Hvis du skal rejse lidt rundt, 14dage er jo meget så se priser og tider med
bus på
https://www.ticketbus.com.mx/ticketbus/eng/inicio.jsp

//Kim

Fra : rosenauer.dk

Dato : 23-08-05 14:03

Vil som andre også kun anbefale dig at tage til Yucatan i stedet. Jeg ville
flyve til Mexico City og derefter til Cancun (husk at booke i god tid).
Herfra ville jeg komme væk hurtigst muligt (forfærdeligt charterhelvede hvis
du spørger mig) - særligt ville jeg tage ned til Tulum, der er et af
flotteste og mest idylliske steder jeg har været i Mexico. Der går
luksusbusser til Playa Del Carmen og derfra 'collectivos' ned til Tulum.
Derfra ville jeg finde bungalows/et hotel ved kysten.

Tulum er et godt sted at tage ud til de forskellige must-sees i området, men
mød op tidligt, så du undgår de ufatteligt store mængder amerikanske
turister. Hvis du har 14 dage ville jeg nok tage 1/3 af tiden i
Tulum-området, 1/3 i Playa Del Carmen og 1/3 i Isla Mujeres (der sejles
hertil fra Cancun).

God tur, det er et fantastisk land!

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 23-08-05 14:28

> God tur, det er et fantastisk land!

Ved du, hvordan vejret er i juli? Så vidt jeg kan læse, så er det ret
regnfuldt?

Kennet
--
så er vi hjemme fra Afrika.....
læs www.pernille-kennet.dk

Fra : rosenauer.dk

Dato : 23-08-05 19:37

> Ved du, hvordan vejret er i juli? Så vidt jeg kan læse, så er det ret
> regnfuldt?

Jeg ved det faktisk ikke - men den kære Planet har sikkert deres
standarddiagram der beskriver "when to go". Jeg var der sidste år i juni og
der var vejret upåklageligt :)

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Gry

Dato : 23-08-05 18:07

Vil som andre også kun anbefale dig at tage til Yucatan i stedet. Jeg ville
> flyve til Mexico City og derefter til Cancun (husk at booke i god tid).

kan man flyve fra mexico city til cancun, og i så fald hvor finder jeg ud af
hvor jeg kan booke :)
for så vidt jeg kunne læse i et andet svar tager det 20timer i bus, og det
er jo lidt af en tur :)

Fra : rosenauer.dk

Dato : 23-08-05 19:38

> kan man flyve fra mexico city til cancun, og i så fald hvor finder jeg ud
> af hvor jeg kan booke :)

Ja - der er 3-4 forskellige selskaber der flyver nationalt - så vidt jeg
husker tog det ca. 1.5 time, men krævede forholdvis tidlig booking ... tror
Google er din ven til at finde links og ellers tag chancen når i lander. Men
har i 14 dage ville jeg helt sikkert gøre alt hvad der var muligt for at
booke selv..

/Martin
http://rosenauer.dk

Fra : Kim Persson

Dato : 24-08-05 21:06

> [...]
> af hvor jeg kan booke :)
> for så vidt jeg kunne læse i et andet svar tager det 20timer i bus, og det

en nogenlunde søgemaskine er www.travellink.dk eller www.statravel.dk for at
finde flypriser
//Kim

PS: i den periode vi var der skulle det være regnperiode, vi oplevede dog
kun lidt regn om natten til tider andre steder, men ikke ved de omtalte
steder

Fra : SMC

Dato : 23-08-05 14:55

Helt tilbage i 1987 var vi på rygsæksrejse i Mexico.
Vi tog toget fra Mexico til Oaxaca.
Derfra bus til Pochutla, og derfra ud til kysten til Puerto Angel ( en lille
fiskerlandsby ved det aller sydligste af Mexico)
Dengang sov vi på stranden som de fleste af landsbyens beboere, da der var
en dejlig brise fra Stillehavet. Det var juli og mega varmt. Dengang var der
et par hoteller og næsten ingen turister. Vores bagage fik vi lov at stille
i baglokalet på en lille restaurant på stranden. Vi lånte fiskegrej og
fiskede fra molen, tilberedte fisken i føromtalte restaurant, og kom ret
meget i kontakt med de lokale, hvilket dog krævede et vist kendskab til
spansk.

Nu har jeg så gennem Google set, at der er kommet flere hoteller, parasoller
og selv hjemmesider. Så der er nok sket en stor udvikling siden 87; men jeg
er dog sikker på, at det vil være en større oplevelse end Acapulco, der
ligger ca 400 km længere oppe af kysten, hvis man er til det mere
tilbagelænede.

Hilsen Finn

Her er nogle links

http://www.tomzap.com/mm_angel.html

http://www.puertoangel.net/sitemap_en.html

http://www.puertoangel-hotel.com/english/html/house_01.html

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 24-08-05 20:43

> er der nogen der har erfaringer med rejser dertil, og noget man skal se...

> Tak for hjælpen
>
> /Gry
Hej Gry.
Jeg tog i 2003 til Cancun via Amsterdam.Det var Nyhavn Rejser der
formidlede det, og jeg boede nogle dage i Playa Del Carmen med familien, for
at dykke.
Playa Del Carmen har et ret turistet hovedstrøg/gågade, men det er nu ret
fornøjeligt alligevel.Og så er der stranden.Ellers ikke noget her.
Jeg lejede så en bil, og kørte først rundt på Yucatan-halvøen, først til
Chichen Itza (chicken Pizza i folkemunde), så Uxmal-ruinerne, inden jeg
kørte ned til de berømte Palenque-ruiner sydpå i Chiapas-delstaten.Her er
der også storslåede vandfald m.v. (Agua Azul og Misol Ha).
Herefter tilbage mod Carmen, men denne gang over Tulum.En tur til Belize
kunne have kommet på tale, men vi valgte et par ekstra dage i Palenque.
Cancun er som nævnt kun hoteller og turistfælder.Chichen Itza er flot, men
noget overrendt.Uxmal ligger meget afsides, men er en oplevelse, og turen
værd. Palenque er i særklasse, også pga den flotte beliggenhed klos op ad
junglen oppe i bjergene. Tulum er med sin beliggenhed ved det turkisblå vand
også flot, men også noget overrendt.Men alt dette kræver at men er historisk
interesseret, og gider gå rundt i ruiner i 35 graders varme.
Jeg var der i Juli, og vi havde regn/orkan de første og de sidste par dage
vi var der. Ellers flot vejr.
Jeg håber, at du kan bruge dette til noget.
Rigtig god tur.
Mvh Niels Hejnfelt