Loft i gammel lejlighed
Fra : Ninja

Dato : 22-08-05 12:26

Hej!
Jeg har lige overtaget en lejlighed i Kbh. Men f›r jeg kan flytte ind er
der mange times arbejde. Noget af det der driller er bl.a loftet hvor
der er revner mange steder p† kalk laget, og en del af det er ogs†
skaldet af. Kalk laget er ca. 1-1« mm tykt. Nogen steder sider det ok
fast mens det andrer steder n‘sten falder af af sig selv. Er der nogen
herinde der har erfaringer med hvordan jeg nemt kan f† det ned?
Derudover har alle fodpaneler f†et flere omgane oliemaling af den
tidligere beboer (som har boet der i 40 †r). sidst han har "malet" har
han tv‘ret et gr†t uj‘vnt lag med pensel. Min bekymring er at jeg skal
slibe det ned inden jeg kan male over, men er det n›dvendigt? Kan jeg
n›jes med at male over med oliemaling igen og kan det holde i flere †r?
Der er mange mange meter der skal slibes, s† det er derfor jeg sp›rger?

H†ber der er nogen der kan hj‘lpe.
P† forh†nd tak !

Fra : Carsten Keller

Dato : 22-08-05 13:47

"Ninja" <email@mail.dk> wrote in message
> [...]
> fast mens det andrer steder n'sten falder af af sig selv. Er der nogen
> herinde der har erfaringer med hvordan jeg nemt kan f? det ned?

Hvorfor skal det ned? Hvis du vil have andre plader op skruer du dem bare
fast i det eksisterende loft. At lappe på hullerne er straks en anden sag,
jeg tror det er næsten umuligt at få pænt...

> [...]
> n>jes med at male over med oliemaling igen og kan det holde i flere ?r?
> Der er mange mange meter der skal slibes, s? det er derfor jeg sp>rger?

Tag lige et kig på hvad nye paneler koster inden du går i gang med at slibe.
Hvis det ikke er nogen fancy nogen kan man hurtig blive træt af at slibe når
man ser prisen på nye paneler. Og så kan man jo benytte lejligheden til at
få lavet flere kontakter.

Keller

Fra : Ninja

Dato : 23-08-05 10:31

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote in

> [...]
> at slibe når man ser prisen på nye paneler. Og så kan man jo benytte
> lejligheden til at få lavet flere kontakter.

Tak for hælpen, jeg tror jeg lapper loftet spartel og slibning, mens jeg
udskifter panelerne i et af værlserne, mens jeg nøjes med at vaske og
male over de øvrige paneler.