Musical billetter i London
Fra : Carsten Keller

Dato : 22-08-05 11:54

Hej gruppe.

Vi skal et smut til London midt i september, og vil gerne ind og se en
musical. Hvor er det smart at købe billetterne? Har set flere steder på
nettet, men jeg synes priserne svinger meget til den samme forestilling. Vi
er ikke låst fast på en bestemt musical, men har Billy Elliot, Lion King
eller lignende i tankerne. Og sidst men ikke mindst, vi vil ikke spare penge
for enhver pris, så hellere give de ekstra pund for et par gode pladser.
Nogen erfaringer?

Fra : Holst

Dato : 22-08-05 12:46

Carsten Keller wrote:

> [...]
> for enhver pris, så hellere give de ekstra pund for et par gode pladser.

For år tilbage købte vi billetter til musical i London via Arte Udland.
Prisen var fornuftig. Men de store sammenligninger lavede vi dog ikke.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-08-05 12:39

Holst skrev:

> For år tilbage købte vi billetter til musical i London via Arte
> Udland. Prisen var fornuftig. Men de store sammenligninger lavede vi
> dog ikke.

Jeg brugte Arte Udland her for nylig. Jeg vil gætte på, at jeg gav et par
hundrede kroner ekstra for deres service. Desuden fik jeg ved en fejl en
totalt ubrugelig forsikring med til 70 kr., fordi den automatisk bliver lagt
oven i ens bestilling, medmindre man læser alt med småt og manuelt fravælger
den. Temmelig irriterende.

Alt i alt var jeg dog tilfreds. Da jeg på forhånd vidste, hvad jeg ville se
("The Producers"), og hvor jeg ville sidde, var det rart at have billetterne
i hånden inden rejsen. Skal man bare se en eller anden tilfældig
London-musical, er det en bedre ide at følge Oles forslag med at købe
billetterne på Leicester Square på selve dagen.

--
Mvh. Peter

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 22-08-05 15:58

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> wrote:

> [...]
>for enhver pris, så hellere give de ekstra pund for et par gode pladser.

I 2004 brugte vi TicketMaster http://www.ticketmaster.co.uk/

Det koster lidt gebyr og forsendelse, men du har hurtigt biletterne i
hånder - via posten.

More information on mail policies at
http://ticketmaster.custhelp.com

mvh

Søren H. Sørensen, Viborg
(slet FJERN fra min e-mail adresse)

Fra : odg

Dato : 23-08-05 11:47

På det officielle billetkontor på Leister Square kan I købe
billetter til halv pris samme dag. Hvis I ikke har en bestmet musical i
absolut vil se, kan der være penge at spare ved at købe her - der er
næsten altid billetter til én eller anden musical.
mvh ole

Fra : Carsten Keller

Dato : 24-08-05 07:37

"odg" <odg@dr.dk> wrote in message
[...]

Er det også ordentlige pladser, eller er det bagerste række ude i siden? Som
sagt vil vi hellere betale lidt ekstra, og så få en ordentlig oplevelse. Det
er jo ikke hver dag man er på de kanter, selvom det efterhånden ikke er
pengene der sætter nogen begrænsning...

Keller

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 26-08-05 14:06

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oplevelse. Det er jo ikke hver dag man er på de kanter, selvom det
> efterhånden ikke er pengene der sætter nogen begrænsning...

Hvis i kommer tidligt kan i få ganske fremragende pladser. Forrige gange jeg
var derovre, købte jeg billetter til to populære musicals - begge billetter
købt på dagen. Til den ene af dem fik jeg pladser på ca. 8-9 række midtfor,
og til den anden (hvor jeg kom lidt senere) sad jeg lidt tilbage på
balkonen, men også næsten midtfor. De har som regel pladser i alle
kategorier, men de ryger på et first-come basis. Og husk - det skal være
Tkts billetkontoret på selve Leicester Square - grænsende op til det lille
grønne areal i midten. Kig evt. på denne side:

http://www.officiallondontheatre.co.uk/tkts/leicestersquare

God fornøjelse.

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/Travel/UK-IE2004/default.htm - min tur til London &