Udluftning med vippe-vindue
Fra : ps2345@hotmail.com

Dato : 22-08-05 11:31

Hej

Jeg har tre ældre vippe-vinduer af den slags, som vipper på midten,
så de kan drejes helt rundt, når der skal pudses vinduer.

De er lavet med en lukkemekanisme, som består af en metalskinne i hver
side, som man ved hjælp af et håndtag får til at gå ind i en rille
i vinduet.

Når der skal luftes ud, kan jeg på det ene vindue bare stille det i
en position og klemme håndtagene løst til, så metalskinnen holder
vinduet på plads i vinklen. Men to af vinduerne kan ikke længere
holde sig selv på den måde.

Kan det repareres, og hvordan gør jeg det?

vh.
Peter