E-Mail
webnoob 5265
[XNews] Åbne links?
Fra : Kate

Dato : 21-08-05 21:15

Jeg ved ikke lige hvor det går galt, men for nogen tid siden koksede
XNews totalt, ville kun ligge minimeret på bundlinien ligegyldigt hvad
jeg gjorde. Så jeg endte med at lægge den ind på ny og den har virket
siden. Kort tid efter fandt jeg så på at ville afprøve Firefox istedet
for Internet Explorer som browser. Da den ikke passede mit temperament
røg den så ud idag og nu kan jeg ikke som før dobbletklikke på et link
og få åbnet linket. Der sker slet ingenting.
Nogen som har et bud på hvor jeg skal kigge hen?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-08-05 17:26

Hej Kate, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> jeg ikke som før dobbletklikke på et link og få åbnet linket. Der
> sker slet ingenting. Nogen som har et bud på hvor jeg skal kigge

1. Hvis det ellers fungerer i OE - eller hvad du nu anvender som
mailklient - er mit eneste umiddelbare bud at åbne regedit, finde
xnews-nøglen (bare søg på xnews) og slette denne.

Så lukker du, genstarter Windows og starter blot Xnews op igen som
ellers. Der laves automatisk en ny nøgle.

Det eneste, der går galt er, at kolonnebredden etc. i de forskellige
vinduer i Xnews ryger tilbage til default. Dvs. har du ændret på dette
og vist en petitesse mere, skal du bagefter lige tilpasse dem igen.

2. Hvis problemet også optræder i andre programmer - dvs. fx din
mailklient - er fejlen nærmere noget i Windows (og i så fald er den
gruppe bedre at prøve i).

PS: Det er for bl.a. mig mere bekvemt at bruge tastaturet og ikke musen
i Xnews (og skriveprogrammer generelt). Man planter blot markøren et
virkårligt sted i en URL og bruger Ctrl+Enter, som svarer til
dobbeltklik med musen.

Jeg ville blot lige nævne det, hvis du (eller andre) ikke kendte
muligheden.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-08-05 17:28

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Så lukker du, genstarter Windows

^
RegEdit

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kate

Dato : 22-08-05 23:19

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote in

> 1. Hvis det ellers fungerer i OE - eller hvad du nu anvender som
> mailklient - er mit eneste umiddelbare bud at åbne regedit, finde
> xnews-nøglen (bare søg på xnews) og slette denne.

Det har jeg så i mellemtiden fundet ud af det ikke gør, mere Jeg
ville klikke på et link i en mail og ingenting skete.
Det virkede med Firefox, men da den ikke kunne vise mange sider korrekt
røg den ud. Men IE har nu heller ikke været ude og spørge om den skal
være standartbrowser efterfølgende.

Tak for svar, jeg prøver at stille mit spørgsmål i windowsgruppen.