new york, miami, san fransisco
Fra : Eivind

Dato : 21-08-05 20:59

Vi skal rundt og se new york, miami, og san fransisco, og vi har 3
fulde dage i hver by undtagen new york, hvor vi har 2 dage. Rejsedage
er lagt ind som egne dage og tæller ikke med. Vi har aldrig været i
USA før. Hvad for nogle ting er et "Must" at se? f.eks i Miami er der
vel the Keys og Everglades. forslag modtages med tak!

Fra : Kim Persson

Dato : 22-08-05 20:45

NY: central park, empire state bulding, ground zero, harlem, brooklyn
bridge, frihedsgudinden, Manhatten!

SF: alcatraz, golden gate, og med en norlig endags tur er der masser af
californiske lækre vingårde, som byder på en skænk

//Kim

Fra : Jens B

Dato : 23-08-05 00:27

"Kim Persson" <5th@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> SF: alcatraz, golden gate, og med en norlig endags tur er der masser af
> californiske lækre vingårde, som byder på en skænk

Jamen, så vil jeg da lige tage Miami:

Når i nu får storbyoplevelse i både New York og San Francisco, så lad være
med at spilde tid på Miami downtown. Brug hellere tiden til at køre en tur
til Key West og Everglades som du selv foreslår. En tur med flodbåde i
Everglades er en fed oplevelse og hele køreturen ned til Key West er også
flot.

En tur til Key Biscane som ligger lige ved Miami kan også anbefales. Her er
flot tropisk natur.

Skal i ud og spise om aftenen, så er Coconut Grove ved Miami et hyggeligt
sted, med massere af restauranter.
Ocean Drive i Miami Beach er fyldt med caféer/barer.

Jens

Jens

Fra : Kim Persson

Dato : 23-08-05 03:14

> Når i nu får storbyoplevelse i både New York og San Francisco, så lad være
> med at spilde tid på Miami downtown.

SF er en skøn by bestemt... men storby? den var langt mindre end jeg havde
regnet med man mærker hurtigt der kun bor 800.000 mennesker i den.
Den er alligevel meget anbefalelsesværdig- bare husk varmt tøj, vejret er
som en dansk sommer. skiftende varmt, koldt, regnet, bare langt hurtige...
ser ret vildt ud når skyerne trækker over byens tage eller gennem gaderne
for dens sags skyld...

//Kim

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-08-05 08:59

Kim Persson wrote:

> SF er en skøn by bestemt... men storby? den var langt mindre end jeg
> havde regnet med man mærker hurtigt der kun bor 800.000 mennesker i
> den.

Ahhh - jeg synes da godt nok, der er meget storbypræg sammenlignet med
f.eks. KBH, hvor metropolpræget virkelig er fraværende. Og man må vel
betragte SF som en del af Bay Area - og så bliver der pludseligt rigtig
mange mennesker.

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Kim Persson

Dato : 23-08-05 12:04

> [...]
> f.eks. KBH, hvor metropolpræget virkelig er fraværende. Og man må vel
> betragte SF som en del af Bay Area - og så bliver der pludseligt rigtig

Sandt nok, min fejl er bare at jeg sammenligner den med andre amerikanske
byer...

og ja den bliver gigantisk med Bay area, men det var nu ikke et område vi
besøgte.

og skulle I have lyst til at se huset fra Full House, ja så eksisterer det
ikke hehe

//Kim

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-08-05 14:44

On Tue, 23 Aug 2005 13:03:54 +0200, "Kim Persson" <5th@tiscali.dk>
wrote:

>og skulle I have lyst til at se huset fra Full House, ja så eksisterer det
>ikke hehe

Næh, men der er mange andre viktorianske huse at se på. F.eks. den
berømte række på Alamo Square, nok en af de mest fotograferede
udsigter i SF (hvis man ser bort fra Golden Gate). Der er også mange
af den slags huse i Haight Ashbury, Mission distriktet, Noe Valley, og
en hel del andre steder.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Inger

Dato : 24-08-05 19:57

Jens B wrote:
> [...]
> til Key West og Everglades som du selv foreslår. En tur med flodbåde i
> Everglades er en fed oplevelse og hele køreturen ned til Key West er også

Og må jeg lige tilføje: Hvis budgettet er til det så skal I svømme med
delfiner. Halvvejs nede til Key West ligger der et center hvor det kan
lade sig gøre...

> [...]
> sted, med massere af restauranter.
> Ocean Drive i Miami Beach er fyldt med caféer/barer.

Og glem så ikke lige selve stranden. Den skal også opleves, og et bad i
atlanterhavet er helt ikke helt ved siden af...

Inger