Vaskemaksine vasker ikke al sæbe ud, og pl~
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-05 18:24

Hejsa

Min AEG vaskemaskine fra 6 år tilbage, er begyndt ikke at vaske al sæbe ud
af tøjet.

Derudover kommer der pludselig mørke pletter på noget af tøjet ind imellem.

Meget mærkeligt. Jeg har set tromlen efter indvendigt, men den er jo fin ren
og blank.

Hvad gør jeg ?

Mvh
Jakob

Fra : Martin Bak

Dato : 21-08-05 19:30

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> imellem.
>
> Meget mærkeligt. Jeg har set tromlen efter indvendigt, men den er jo fin

....Bare en ide..

Kunne det tænkes, at sien i vandtilslutningsslangen er stoppet til, så
maskinen har svært ved at få vand nok ind? Det er det der først falder mig
ind.
Du skal jo nok starte med en helt elementær fejlsøgning, Feks. vandslangen,
undersøge og rense trevlesien, rense sæbeskuffen osv.

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 07:53

> [...]
> Du skal jo nok starte med en helt elementær fejlsøgning, Feks.
> vandslangen, undersøge og rense trevlesien, rense sæbeskuffen osv.

Har checket sien/afløb og skuffe. De fejler intet. Vandslagen har jeg ikke
undersøgt. Hvis det er den, er det vel bag bagbeklædningen, altså inde i
maskinen ?

Mvh
Jakob

Fra : Martin Bak

Dato : 22-08-05 07:56

> Har checket sien/afløb og skuffe. De fejler intet. Vandslagen har jeg ikke
> undersøgt. Hvis det er den, er det vel bag bagbeklædningen, altså inde i
> maskinen ?

Nej, i forskruningen der sidder på vandhanen er der en lille si. Den kan
stoppe til. Luk for hanen, skru slangen af og rens sien.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 11:53

> Nej, i forskruningen der sidder på vandhanen er der en lille si. Den kan
> stoppe til. Luk for hanen, skru slangen af og rens sien.
>
> Martin

Checker lige i dag
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 14:55

> Checker lige i dag
> Jakob

ringede til AEG service der siger at det er slam

slammen giver pletter nogen gange og forhindrer ordentlig vask og udskylning
af sæben

skal vaske nogle 60 grader kulørt maskiner igennem med klorin, 2 tabs fra
opvaskemaskinen, og afkalker fra matas (endelig ikke minus kalk da den er
virkningsløs iflg ham)

prøver i morgen

tak ellers