Kendte problemer med ZZR1100?
Fra : Morten Scheel

Dato : 05-06-01 16:36

Hej.

Jeg er ved at anskaffe mig en Kawasaki ZZ-R 1100 C3 fra '92.

Er der noget særligt man bør kigge efter med den model? Og jeg vil også gerne høre folks erfaringer med cyklen - både gode og dårlige.

Med venlig hilsen.

Morten

Fra : Marius

Dato : 06-06-01 14:54

MINE erfaringer med en Kawa ZZR-1100, D3 årg. -93.....utrolig flot
eenejersmodel med 33.000 km på klokken:

Fjerde gear gik i smadder på den aller første tur !!....tre nye gearhjul !!
Brugte knap 2 liter olie på 2500 km.
Pissehurtig.....men har betydelig større køreglæde med min Honda VFR 750
fra -93.
(fart er ikke alt !!)
Ikke speciel go´ til små veje.
Ikke så godt skruet sammen som mine "gamle" Honda´er...rust.....ir....o.s.v.
Kender et par stykker der har døjet med knaster og krumtap....+
gearkasseproblemer.
Ud af 27 cykler er den ikke på "top 5"....

Men dette er kun mine egne erfaringer......der er nok andre der vil mene
træerne gror ind i Himlen med Kawa´en !!

Held og lykke
Marius

Fra : Jens & Helle

Dato : 07-06-01 20:08

goddav marius alias SPIONEN !!! er du nu også på spil her .... kan godt
huske din lille kawa, hurtig men ikke lige så hurtig som 1100XX.... ha ha
mvh jens alias porno
Marius <thrige@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9flcs3$1mg$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Mads Lund

Dato : 08-06-01 15:23

> goddav marius alias SPIONEN !!! er du nu også på spil her .... kan godt
> huske din lille kawa, hurtig men ikke lige så hurtig som 1100XX.... ha ha
> mvh jens alias porno

Hmm, det komemr nok lidt an på piloten, og topfartsmæssigt er de vel ikke
langt fra hinanden.

Mads Lund
Ninja9RT, der spiser ZZR's, XX'ere og deslige som mellemmåltider

Fra : Bo Thomsen

Dato : 08-06-01 17:23

> Mads Lund
> Ninja9RT, der spiser ZZR's, XX'ere og deslige som >mellemmåltider
når den virker

Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 11-06-01 09:59

> når den virker

Morten nu fortæller du ikke noget om hvad der skete i weekenden !!!!

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Bo Thomsen

Dato : 11-06-01 10:53

> Morten nu fortæller du ikke noget om hvad der skete i weekenden !!!!

hmmm
lyder ret mistænkligt som om du har en mc der ikk kommer på gaden idag
Bo Thomsen, som nu skal ud og sejle i en måned
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk

Fra : Mads Lund

Dato : 11-06-01 11:25

> hmmm
> lyder ret mistænkligt som om du har en mc der ikk kommer på gaden idag

Jow jow, den er ude og køre igen, men vi brugte det meste af igår til at
pleje tømmermænd og reparere køler på 9'eren.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-06-01 12:22

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<i01V6.50$Ly6.26337@news.get2net.dk>...

> Jow jow, den er ude og køre igen, men vi brugte det meste af igår til at
> pleje tømmermænd og reparere køler på 9'eren.

Hohoho...

Endnu et RøgogDamp show?

--
Mikkel

Fra : Mads Lund

Dato : 11-06-01 12:53

> Hohoho...
>
> Endnu et RøgogDamp show?

Jep, midt i Kolding. Men det var nok nærmest det mindste af de shows vi
presterede den dag, oven i var det noget med en markant forhjulsudskridning
(fuck hvor er det bedre at køre ræs på baner), så gik vi the water way og
lavede totalt kaos i de både der ganske nydeligt havde ankre op til Rock
under broen (Læs kaos med stort K) så skulle vi jo lege med vandski =
ufatteligt vi alle stadig er i live, men ganske underholdene. Og da vi var
blevet plakat fulde og naboerne havde været på besøg et par gange (ikke for
at høre musik og drikke øl) skulle vi jo lige imponere dem med nogle fede
brændere = meget godt at jeg skulle have nye dæk på før næste weekends tur.
Søndagen blev brugt til reparation af krop og sjæl, samt 9'erens køler.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 11-06-01 16:27

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> Jep, midt i Kolding. Men det var nok nærmest det mindste af de shows vi
> presterede den dag, oven i var det noget med en markant
forhjulsudskridning
> (fuck hvor er det bedre at køre ræs på baner),

Det skal lige indskydes at 2stk. MC med noget der ligner ferieoppakning nok
ikke er det optimale til en gang adrenalinræs på små veje med pletvis
karektastik af grusveje. Men afsted det gik, jeg havde fordel af at kende
området, Mads havde overraskende nok effektfordelen, og efter at have tulret
150km, var han spændt op til lir. Så oppakning eller ej, der blev lagt fra
land.. måske lige rigeligt, men sjovt var det, ikke mindst da Mads
demonstrerede sin fysiske form ved at hoppe rundt i en højrekurve for at
følge med cyklen..

så gik vi the water way og
> lavede totalt kaos i de både der ganske nydeligt havde ankre op til Rock
> under broen (Læs kaos med stort K)

Sådan en 21fods fætter er sku ikke nem at manøvrere rundt derinde, så efter
at have bumpet ind i en 12-15 andre, bøvlet med at ankret ikke ville bide
sig fast, lykkedes det endelig. Eneste minus var at vi havde fat i en anden
mands anker så da vi hev vores op fulgte hans (og de 3der var tøjret til
ham) med op og situationen blev en anelse tilspidset..

så skulle vi jo lege med vandski =
> ufatteligt vi alle stadig er i live, men ganske underholdene.

Det forlyder at Stoffer´s kone har truet med et sagsanlæg da hans skridt er
meget hævet og der er grimmer blodansamlinger i lysken

Men din teknik skal der lige arbejdes lidt på (fik et strålende eks. på
mads´ beslutsomhed, fandme om han vi giv slip bare fordi han mistede
skiene)

> [...]
> at høre musik og drikke øl) skulle vi jo lige imponere dem med nogle fede
> brændere = meget godt at jeg skulle have nye dæk på før næste weekends

Jeg vil sku også ha sådan et Pilothollywood dæk som dig, jeg var i 4 flat
out og kunne ikke lave halvt så meget røg

> Søndagen blev brugt til reparation af krop og sjæl, samt 9'erens køler.

Jeg ved ik med dig, men min krop var nu ikke glad for at komme ud af sengen
idag..

-
Morten Dahl

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-06-01 16:38

Morten Dahl <news@mekasign.dk> wrote in article
<9g2n9o$vpi$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
> mands anker så da vi hev vores op fulgte hans (og de 3der var tøjret til
> ham) med op og situationen blev en anelse tilspidset..

*LOL*
I er sgu gale...

Men I kunne jo altid køre fra dem forudsat I kom først på land

--
Mikkel

Fra : Mads Lund

Dato : 11-06-01 16:49

> Jeg ved ik med dig, men min krop var nu ikke glad for at komme ud af
sengen
> idag..

Glad ??, jeg kunne knap nok køre hjem igår, og idag har jeg bøvlet maks med
at trykke knapperne ned på tastaturet. Mine underarme er totalt bustede.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 11-06-01 16:12

> Morten nu fortæller du ikke noget om hvad der skete i weekenden !!!!
>
> Mads Lund
> Ninja9RT

Min mund er lukket med syv segl (eller rettere kan lukkes mod afpresning af
en omgang alkohol ved lejlighed)

-
Morten Dahl
- der ikke magter at beskrive week-enden..

Fra : origo@earthling.net

Dato : 06-06-01 15:07

"Morten Scheel" <morten@scheel.com> wrote in message
> [...]
>
> Er der noget særligt man bør kigge efter med den model? Og jeg vil også
gerne høre folks erfaringer med cyklen - både gode og dårlige.

Jeg har hatt en C3, og den fungerte egentlig meget godt. Bremseskivene blir
dog hurtig slitt, så sjekk at de overholde minimim tykkelse, og at de ikke
er skjeve. Sjekk også for lekkage mellom cylinder og motorblokk, pakningen
her er ikke den beste. En del Kawa modeller også har hatt problemer med
smøring til 3. cylinder, hvilket har medføre motorhavari. Det er dog
vanskelig å sjekke om dette er/kan bli et problem. Mulig Mads kan supplere
her.

Stellet er alu, så ingen problemer med rust. Girboksen er oppgradert på C3,
men konotroller allikevel at den ikke hopper ut av gir når du under kraftig
akselerasjon skifter fra 1. til 2. Er den kjørt over 50.000km (og det er de
fleste, uansett hva det står på klokken), så kan det oppstå problemer med
utette ventiler og eller slitage i cylinder. Toppdekselpakningen er også et
ømt punkt, så sjekk om det ligger masser av tetningsmasse rundt denne.

Utover dette er det kun de sedvanlig ting som ikke er merkespesifikke. Sjekk
kjede, dekk, tannhjul, slør i lejer, ulyder m.v.

JS

Fra : origo@earthling.net

Dato : 06-06-01 15:08

<origo@earthling.net> wrote in message news:9flddq$crf$1@sunsite.dk...

> Utover dette er det kun de sedvanlig ting som ikke er merkespesifikke.
Sjekk
> kjede, dekk, tannhjul, slør i lejer, ulyder m.v.

Glemte een ting: Bakre støtdemper. Denne har ikke særlig lang levetid, så
sjekk om den er skiftet.

JS

Fra : Morten Scheel

Dato : 06-06-01 16:05

On Tue, 05 Jun 2001 15:36:14 GMT, Morten Scheel <morten@scheel.com> wrote:
> [...]
>
> Er der noget særligt man bør kigge efter med den model? Og jeg vil også gerne høre folks erfaringer med cyklen - både gode og dårlige.

Tak for hjælpen!

Morten