fredsliljen er grønlig
Fra : JytteJ

Dato : 20-08-05 20:40

Hej
Er der mon nogen som ved hvorfor min fredsliljes blomster ikke mere er hvide
? Der er mange af dem men de er små, og i det hele taget trives den ikke
helt godt.

Jeg har gødet den med sådan nogle ferticote tabletter, og den har heller
aldrig været tørret ud, så jeg forstår hvad der er galt.

Venlig hilsen
JytteJ

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-08-05 22:05

JytteJ wrote:
> Hej
> Er der mon nogen som ved hvorfor min fredsliljes blomster ikke mere
> er hvide ? Der er mange af dem men de er små, og i det hele taget
> trives den ikke helt godt.

Får den lys nok?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : JytteJ

Dato : 21-08-05 10:49

> Får den lys nok?

Det vil jeg mene. Den står ca. 30 cm. fra et østvindue. Men fredsliljer kan
jo tåle skygge, så jeg tror ikke det er det.
Jeg har en idé om at den mangler et bestemt stof. Men hvilket ?

Vh.
JytteJ

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-08-05 13:10

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-08-05 13:12

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der mon nogen som ved hvorfor min fredsliljes blomster ikke mere er
> hvide ?

De bliver grønne, efter et stykke tid. Det er en helt naturlig
ældningsproces før den visner.

Der er mange af dem men de er små, og i det hele taget trives den ikke
> helt godt.

Det kunne lyde som om den trænger til at blive delt og plantet om.

Hilsen Inger

Fra : JytteJ

Dato : 21-08-05 13:48

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der er mange af dem men de er små, og i det hele taget trives den ikke
>
> Det kunne lyde som om den trænger til at blive delt og plantet om.

Tak for svaret.
Det er de nye skud som kommer, som er små og grønne.
Det er gået tilbage for planten siden jeg fik den.
Den burde vel komme med nye friske store og hvide blomster og blade ?

JytteJ

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-08-05 14:07

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Den burde vel komme med nye friske store og hvide blomster og blade ?

Ja, og hvis lys nok samt masser af vand og gødning ikke får den til det, er
der kun deling og omplantning tilbage.

Hilsen Inger