Skift af ruller på Big Max
Fra : Morten Trab

Dato : 20-08-05 19:07

Hej,

Inden jeg begiver mig ud i at prøve, så skal jeg lige høre om det er
besværligt at skifte ruller på en Big Max??

Jeg har 7,5 gram i den nu og har planer om at smide 5,5 eller 5 grams
i den...Har bare aldrig rodet med 45'ere før...

Mvh. Morten

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-05 15:59

> [...]
>
> Jeg har 7,5 gram i den nu og har planer om at smide 5,5 eller 5 grams
> i den...Har bare aldrig rodet med 45'ere før...

Tror næppe på der er den store difference på de forskellige scootere....
Løsne lidt med en trykluftnøgle og så er det lige til at skifte...

Cacba Out

Fra : Carsten Lorenzen

Dato : 22-08-05 17:42

Jo der er en del at optimere... Da mig og en makker tunede sin 45'er til
langt over 100 km/t brugte vi 6-7 sæt, sådan fik vi den til at geare så vi
kørte med høj effekt hele tiden = optimal optræk.

Men lettere ruller burde kun give mening hvis man har tunet, og ens motor
drejer højere, og har mere effekt i det høje rpm. område.

--
Mvh.
Carsten Lorenzen

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-05 23:13

> [...]
>
> Men lettere ruller burde kun give mening hvis man har tunet, og ens motor
> drejer højere, og har mere effekt i det høje rpm. område.

Det er problematikken ved at skifte ruller. Men nu besvarede jeg spørgsmålet
om det er besværligt at skifte ruller...

Mvh Søren Wagner