Hansker
Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-08-05 17:56

De gamle 5-fingre handsker (tror de er 5 mm tykke) er ved at være slidt op.
Hvad skal jeg købe?

Luffer med 3 fingre eller handsker med 5 fingre?
3 mm eller 5 mm
Et par billige til omkring 100 kr eller dyre til 300-400 kr (har kigget lidt
på scubastore.com)

Der må findes nogle gamle dykkere derude, der har slidt de første 10 par i
stykker og ved hvad man skal købe.

vh
Michael Kristensen

Fra : hyden@oncable.dk

Dato : 20-08-05 19:23

> Hvad skal jeg købe?

Her får du nok ligeså mange forskellige svar, som der er dykkere der
svarer.

Personligt har jeg varmest i 3-finger handsker (Mares), men jeg nyder
også fleksibiliteten i 5-fingerhandsker (Bodyglove titanium), når der
skal f. eks. skal fotograferes eller tumles med linehjul, harpun m.m.

I tørdragt bruger jeg udelukkende tørhandsker med ringsystem (fra
dktechgear): tørre, varme hænder og fleksibilitet i tilgift.

Skulle jeg bruge et sæt handsker som vådhandsker blev det
3-fingerhandsker.

Johnny

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-08-05 09:37

Michael Kristensen wrote:
> [...]
> på scubastore.com)
>
> Der må findes nogle gamle dykkere derude, der har slidt de første 10 par i

Jeg vil anbefale et par af hver. Jeg har nogle 5mm 5-finger handsker jeg
er glade for her om sommeren og de omkringliggene måneder. Men når vi
kommer til vinter så er det kun mine 3-finger hansker jeg bruger (også
5mm).

Man kan med fordel starte ud med at give sine nye hansker en omgang
aqua-sure (stop eller hvad de nu kalder det idag)/Black Witch eller
lign. neoprenlim. Specielt hvis du som regel slider hul på
fingerspidserne eller at syningerne i fingerne går istykker. Det
forlænger hanskens liv mange gange og de er mindst ligeså gode at dykke
med.

Hvis du dykker tørdragt så kan det være en fordel at de er
lang-skaftede, mine 3-finger er korte og det gør at jeg har lidt sværere
ved at begrænse vandudskiftningen i hansken. Det problem har jeg ikke
med mine 5-fingre da de kan trækkes godt op over håndleddet.

Mine 5-finger er Mares et eller andet, hvor mine 3-fingre er Noname
"titanium" fra Søsport.

Thomas