Chefen vil have din krop
Fra : Torben Bjørgheim Abi~

Dato : 20-08-05 15:11

Findes der en tjeneste, der gør at chefens opkald til hjemmet ikke høres og
derfor altid havner på telefonsvareren?

Jeg kan godt selv finde ud af ikke at tage røret, men lilleskid kan ikke.
--
venlig hilsen
Torben Abildgaard

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 20-08-05 17:11

On Sat, 20 Aug 2005 16:10:48 +0200, "Torben Bjørgheim Abilgaard"
<toa@bt.dk> wrote:

>Findes der en tjeneste, der gør at chefens opkald til hjemmet ikke høres og
>derfor altid havner på telefonsvareren?
>
>Jeg kan godt selv finde ud af ikke at tage røret, men lilleskid kan ikke.

Går ud fra vi taler om fastnet. Du skal under alle omstændigheder have
Vis Nummer-abonnement.

BeoTalk 1200 - en kombineret telefonsvarer og nummerviser - hvor du
kan henvise op til 10 numre direkte til telefonsvareren og i øvrigt
give forskellige svar til dem der ringer. Koster 1.500 kr.

Der er sikkert også nogle trådløse telefoner med den funktion, men jeg
kender ikke umiddelbart nogen.

Umiddelbart billigst er nok nummerbestemt ringning (50 kr. kvartal).
En service fra teleselskabet, hvor du kan få chefens opkald til at
lyde anderledes. Men telefonen ringer stadig, så hvis den bette ski'
ikke kan høre forskel løser det jo ikke noget.

Fra : peter

Dato : 22-08-05 20:51

Jeg tror dette nok kunne lade sig gøre hvis du havde IP-telefoni.
Prøv at spørge i forummet på www.musimi.dk (de tilbyder ikke
nummerportering for øjeblikket, men det varer vel ikke ved) :) -
tænkeligt andre IP-telefoni udbydere kan tilbyde det du søger, uden
at du skal punge ud med 1500 kr for en fancy B&O dims:)

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 23-08-05 07:55

"Torben Bjørgheim Abilgaard" <toa@bt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derfor altid havner på telefonsvareren?
>
> Jeg kan godt selv finde ud af ikke at tage røret, men lilleskid kan ikke.

Jeg mener det enkleste ville være at konvertere til ISDN, og oprette et
ekstra tlf. nummer.

Det er utrolig praktisk at arbejdsgivere, familie m.v har hvert deres tlf.
nummer - så ved man hvem der ringer, selvom der er skjult nummer

ISDN TA boksen leveres i dag med 2 analoge udgange, som kan programmeres til
hvert deres tlf. nummer - og du sætter så bare tlf. svaren til det andet
nummer. Alternativt opretter du et abb. hos TDC (eller andre) med tlf.
svarer på det nummer du bruger til arbejde.

Og ja - du kan få flyttet dit alm. fastnet nummer til ISDN.
Løsningen er ganske vist en del dyrere end "bare" en tlf. svarer. Til
gengæld virker den selvom der er skjult nummer. Forudsætningen er blot at
man sørger for at de rigtige får det nummer som altid svarer.
Alternativet er et IP tlf. nummer, som i øjeblikket fås fra 0 kr. md - mn så
skal der lige en adapter på til +500 Kr, og lidt teknisk kunnen.

--
MVH Anders (8900)
Det er fordi det er nemmere at læse - vi læser jo ikke nedefra og op.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-05 21:08

On Tue, 23 Aug 2005 08:55:17 +0200, "Anders Larsson \(fjern ikke noget
fra email adr.\)" <nospamfilter001@BotNak.dk> wrote:

>Jeg mener det enkleste ville være at konvertere til ISDN, og oprette et
>ekstra tlf. nummer.

Hvis man vil gøre noget i den retning, så ville et ekstra nummer (på
alm. PSTN) med nummerbestemt ringning, da være lige så fint.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Alle udgaver af Sony Ericsson Z800i låses op
- og nej, din telefon skal ikke skilles ad...

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 02-09-05 14:33

> Hvis man vil gøre noget i den retning, så ville et ekstra nummer (på
> alm. PSTN) med nummerbestemt ringning, da være lige så fint.

Økonomisk ville det stort set give det samme, og et ekstranummer på ISDN er
en betydelig mere fleksibel løsning end nummerbestemt ringning.
--
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC"