Fuld kontrol over hvad man kan køre i XP
Fra : vogt- 5750 ringe

Dato : 20-08-05 13:22

Jeg har en liste over nogle småting jeg ikke vil have kan eksekveres på min
pc, henholdsvis på mine døtres konti. Et par småspil og nogle internetsider.

Findes der noget simpelt software som kan

1. Spærre for eksekvering af visse programmer/programnavne?
2. Spærre for adgang til visse internetsider
3. Smides en kode på så jeg som eneste mand kan redigere det

Fra : Holst

Dato : 20-08-05 13:41

vogt- 5750 ringe wrote:

> [...]
> 2. Spærre for adgang til visse internetsider
> 3. Smides en kode på så jeg som eneste mand kan redigere det

2. og sikkert også 3. kan du helt sikkert klare med Norton Internet
Security. Der findes sikkert mange andre lignende programmer.

Fra : Alex Holst

Dato : 20-08-05 13:52

vogt- 5750 ringe wrote:
> [...]
> 2. Spærre for adgang til visse internetsider
> 3. Smides en kode på så jeg som eneste mand kan redigere det

Software Restriction Policies i Windows XP Professional kan løse punkt
1, IE's Content Advisor kan vist løse punkt 2 og hele designet i XP
løser punkt 3.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 20-08-05 19:00

Den Sat, 20 Aug 2005 14:51:57 +0200 skrev Alex Holst:

> Software Restriction Policies i Windows XP Professional kan løse punkt
> 1,

Hvad fordel giver det frem for blot at fjerne read/execute permissions
fra programemt?

Mvh
Kent

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 20-08-05 19:15

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

>Hvad fordel giver det frem for blot at fjerne read/execute permissions
>fra programemt?

Hvad gør Windows med permissions, når man patcher?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-08-05 14:39

"vogt- 5750 ringe" <rolandvogt@gmailNOSPAM.com> crashed Echelon writing

> 1. Spærre for eksekvering af visse programmer/programnavne?

Windows 2000/XP

> 2. Spærre for adgang til visse internetsider

Windows 2000/XP
> 3. Smides en kode på så jeg som eneste mand kan redigere det

Windows 2000/XP

Du kan jo kigge lidt i håndtering af brugerprofil og lokal
sikkerhedspolitik.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 20-08-05 16:36

vogt- 5750 ringe wrote:
> 2. Spærre for adgang til visse internetsider

Det er bare at smide siderne ind i host-filen.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 21-08-05 08:21

Jens Peter Rosenkvist wrote:

> Det er bare at smide siderne ind i host-filen.

Det kan da ikke være svært at omgå.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Kent Friis

Dato : 21-08-05 08:37

Den Sun, 21 Aug 2005 09:20:49 +0200 skrev Kasper Dupont:

> Det kan da ikke være svært at omgå.

Hvis hostfilen er read-only, og sitet ikke svarer på IP-nummer, hvordan
vil du så lige klare den?

(De fleste sites nutildags er på virtual hosts, der giver en eller
anden tilfældig side hvis man bruger ip-nummeret).

Mvh
Kent

Fra : Niels Callesøe

Dato : 21-08-05 09:06

Kent Friis wrote in

> Hvis hostfilen er read-only, og sitet ikke svarer på IP-nummer,
> hvordan vil du så lige klare den?

Allerlettest vil nok være en (evt. lokal) proxy.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-08-05 09:35

In article <Xns96B966C6BA335k5j6h4jk3@62.243.74.163>, Niels Callesøe wrote:
> Kent Friis wrote in

> Allerlettest vil nok være en (evt. lokal) proxy.

Det skal så være en lokal proxy der ikke anvender Windows' DNS, men
som kan bruge en DNS ude i byen. Eller en proxy ude i byen.